23.4.13

#1 Tips kecantikan dan kesihatan



Jom kita share tips kesihatan dan kecantikan bersama ye…

Untuk tips kali ni.. kita cakap pasal “air”..

Seperti yang korang tahu, kita disarankan minum air sebanyak 8 gelas sehari.. 

Antara kelebihan air ni..

Dapat menyah toksid benda dalam badan kita.. dalam bdan kita ni banyak toksid yang datang dari makanan yang kita ambil. Sebab tu bila kita banyak minum air putih banyak kali jugaklah korang perlu ke tandas. Sebab dia buang apa-apa yang tak patut kita simpan.

Ada kawan saya taknak minum air banyak-banyak sebab malas ke tandas.. tapi bila muka berjerawat bising..acaner tu? Memang betul dah sental toner lah krim lah kat muka.. tapi tetap ada jerawat umbuh.. cuba tanya minum air cukup tak?

Dengan cukup pengambilan air sehari secara tak langsung boleh menyumbang ke arah penurunan berat badan.. tak caya pergi google.. hihihi

Bagi kulit pulak pentingnya cukup air sebab untuk melembapkan kulit kita.. kalau kulit kering mesti kusam kan? Tak cantik!

to be honest, before kerja ofis ni..saya jaranggggg sangat2 minum air putih ni.. selalu minum air berkaler-kaler.. air sedap tapi banyak keburukan.. lepas saya kerja ofis, kulit kering..kalau tak pakai bedak macam hantu..! so, saya ambik inisiatif untuk cukupkan 8 gelas sehari.. kadang tak cukup jugak.. hehehe:D

So, ladies try cukupkan 8 gelas sehari.. untuk dapatkan kulit yang menawan…

 saya hanya memakai bb cream + bedak compact...


Tiada ulasan: