25.6.13

Monolog dalaman.




Aku dah penat nak membenci orang. Bukan dapat apa pun, makin sakit hati adalah. Aku dah malas nak fikir apa tanggapan orang lain pada aku. Mungkin aku tak bermakna apa-apa pada orang lain tapi aku tak kisah. Penat nak berikan kepercayaan kemudian di hancurkan orang lain tanpa rasa bersalah. Tahu tak kepercayaan tu adalah benda paling susah nak di bina? Perasaan tu senang je nak bercambah tapi tidak mudah untuk kepercayaan.

Aku pelik tengok orang menabur rasa cinta dan sayang sewenangnya. Aku bukan begitu. Bagi aku cinta dan sayang tu mahal. Aku tak reti nak bagi semua rasa tu semudahnya.

sumber : google



Kadang banyak yang nak di luahkan. Tapi mati begitu sahaja. Aku tak reti nak bercakap tentang perasaan pada orang lain. Mungkin aku serik. serik mengeluarkan kata-kata yang akhirnya meninggalkan aku bersendirian.

Bukan mudah nak lalui semuanya seorang diri. Ada masanya kau juga perlukan seseorang untuk berbicara. Sebab itu Allah jadikan manusia berpasangan. Tapi bukan setiap masa perlukan pasangan, sebab dalam kubur semua orang akan keseorangan.

Aku tak mampu jadi seperti yang lain sebab aku tak reti nak berlakon. Apa yang kau nampak itu lah diri aku yang sebenar. 

Tak tahu hidup ini masih panjang atau sudah dekat dengan penghujungnya


 sumber : google

Tiada ulasan: