3.6.16

Baju Raya dah siap!

Semalam saya pergi amik baju... 
akhir bulan 3 hari tu tempah baju...
4 pasang saya tempah....
mula-mula akak tu kata awal bulan 5 boleh collect...
tengah bulan 5 saya whatsapp.. dia cakap sepasang lagi tak siap..
saya reply okay je... sebab baju tu tak urgent pun...
cuma saya terkejut je, sebab dia siapkan sebelum puasa...
hahahahaha...
baju tu bukan baju raya pun...
just baju basahan kata orang....
tapi bila dah siap dekat puasa ni...
maka kita anggap je lah baju untuk raya... 

balik kerja semalam.. adik tegur...
baju apa tu? baju raya kak long....
banyak nya????
hahahaha.. terkejut dia...
sebabnya kan kami selalu baju raya beli siap...
beli pun dalam 2 helai je...

lepas tu alang-alang jumpa tailor semalam..
tanya kakak tu...
design baju nikah.. saya tunjuk gambar lah..
saya cakap kain saya 5 meter bidang 60....
akak tu terus cakap.. "tak cukup dik.."
huwarghhhhhhh..... ingat 5 meter tu cukup dah untuk saya yang kemetot ni...
tapi tu laa...
cita-cita tinggi je...
nak pakai ala-ala princess kononnya,..
so, sekarang ni kena lah saya usha-usha kain tu..
kot ada lagi kat Nagoya tu...
kalau takde...
kena lah redha...
tukar design yer...

Tiada ulasan: