9.9.09

09 09 99

10 tahun yg lepas..masa aku darjah 4..aku xcident..xcident yg menyebabkan aku berubah jd insan yg laen sebelum waktu kejadian..mase tu waktu pagi..cuti sekolah..aku ingat lg..aku ckp kat ibu..aku nk mkn mi suah(xtaw ler eja ni btul ke x…)..ibu suh aku g kedai..dekat lah jgk ngn uma..aku kayuh basikal..tiba2 basikal aku di langgar oleh india mabuk..aku jatuh longkang yg baru di simen tepinya..tajam..akibat tu..aku ngn basikal tergolek dlm longkang tu..pipi..mulut…hidung..terkoyak..isi daging merah2..aku pegang..tp aku x menangis..mase tu aku x rase sakit..aku jerit mintak tlg..nasib baek de org yg dgr..lum sempat org tu tnye sape aku..aku berlari balek uma..ibu terkejut..aku terus menangis..sbb..tgk darah yg membuak2 kat baju aku..g hospital…kena jahit sume tu..psl tu mulut aku jd camni…seumur hidup aku x kan lupa! aku benci org yg minum arak..aku benci org yg mabuk!

balek dr hospital…aku xnk balek uma..aku duk uma nenek aku..seminggu aku x mkn..aku menangis..aku xnak balek uma..aku malu ngn kwn2..ngn cikgu2..ngn jiran2..aku malu nak jumpe org..lepas sebulan di beri MC..aku kena jgk pegi skolah..1st day kat skolah..aku x bergaul dgn org..aku duk diam..aku xberckp ngn sape2..self confident aku hilang..murid paling ceria dlm claz bertukar menjadi murid paling muram..aku hilang keyakinan nk bergaul dgn org..aku jd pelajar paling pendiam..

cikgu aku panggil aku dlm bilik kaunseling..die slow talk dgn aku..yg aku ingat die ckp..wajah x beri kesan selagi ade ilmu di dada..lame aku menangisorangeemoticon dlm bilik tu..aku bersyukur..xde org yg ejek aku..kwn2 aku sume baek ngn aku..diaorg layan aku same je..

lepas 5 @ 6 bln lepas tu..selepas beberapa kali sesi kaunseling..aku berubah menjadi diriku yg lame semula..owhh..aku gelak tawa dgn riang..aku gembira dgn hidup aku..hidup aku jd meriah balek..dan aku menjadi pelajar yg terkenal dgn kegirangan dan sbb tahap pencapaaian akademik aku agak bagus lah..(bangga!)

selaen kwn2 sekolah rendah..xde kwn2 sekolah menengah yg taw..aku xleh nk cite klu diaorg tnye kenapa..sbb..air mata aku akan bercucuranMinimo Mouse emoticon..lidah ku jd kelu..dan bibirku bagaikan di gam supaya tidak berkata..

but now..aku dah ok..sbb..ramai ckp aku comei..hahahaha…gile perasan aku nie kan??

tapi..

sumpah..aku benci no 9…aku benci tarikh nie..

nota kaki: aku rase nak menangis skrg nie..xtaw nape..aku jd moody..aku nk mrh2..aku nk gelak..adakah aku gila?

7 ulasan:

LuVidA^^ berkata...

em...da lame ek..10 taun lps..tp mst maseh segar lam ingatan..
smpai benci no 9..cian no 9..
jgn moody2 ek..
smt bpuase :)

ueki berkata...

xpa
luahkn aja dlm blogg

kn ada kwn2 leh ceriakn kmoo d tarikh 9.9
huhu
tp india mabuk 2 cm na??
ckna tgkap??

♥ Buk@n S!ndAreLa ♥ berkata...

sile jgn bersedeyh....
utk kesekian kalinye ktew jmpe indvdu y bnyk persamaan ngan ktew,thniah wat anda!

ktew pn xcdent tp msa thun 2006.
kna mlebihi 50 jhitan, ats bibir blah knan b'l0bang smpai kna wat implan nk tmpek kt bhgn sna.
mke kna sagat ats tar, bt0l2 ats highway...

prasaan sma cm cik butterfly gk, lme2 ok sb cma ktew y pk ngar0t2.
syukran sb mc d'pnjgkn um0r...
alhmdullillah...

aRien de GreaT berkata...

sabar yer...tu dugaan namayne.setiap org de dugaan yg berbeza...

SasHa Lee berkata...

sabar yerh... ape2 pun no 9 nie akan kamu tempuhi selagi kamu hidup..
_ape2pun kamu maseh ada orang yang menyayangi kamu..
_yang penting kamu kene bersyukur pada no 9 tue kerana kamu maseh lagi bernyawa..
_Salam Ramadhan keh..;)

arekymz membuyau berkata...

tapi 9 ari bulan 9 nih anniversary perkahwinan akak saye..

saye suke no nih..

tapi tak pe..15 aribulan 9 lagi saye suke..

tau kenpe??sebab no ic saye bernombor 900915-14-XXXX

hahaa..eh..sebok je akim nih nak bg tau no ic dye..

anyway..cheer up taw..

n i s a berkata...

ada hikmat la hajar, yang penting kau masih hidup kan :)
alah, bukan teruk pun, aku pun tak perasan.