7.9.09

JAHAT ITU SERONOK . . .

bila manusia tu berbuat jahat..die akan mengulangi perbuatan itu sehinggalah die betul2 mendapat hidayah dan bertaubat nasuha..bg manusia..buat jahat itu sgt seronok..aku x maksudkan jahat seperti mencuri @ membunuh..itu confirm2 jht…tp ni..jahat yg kecik2..yg kite pandang remeh..walhal..kite taw benda tu dilarang dlm agama..kan de pepatah..buat baik biar selalu..buat jahat jgn sekali..(betul x? hahaha..lupe peribahasa ler..) tp..mmg btl..kite merasa seronok terhadap benda yg salah kita wat..tu sume lumrah manusia..aku sendiri mengalaminya..manusia not perfect! yeah..i’m know it..but..the changes are need..right? kite x selalu bertuah..sbb..sape yg taw..mungkin 1 hari nnt..terbongkar semua kejahatan kita? nobody knows..

menginsafi diri itu penting..sbb hidup di dunia ni sementara..manalah taw..esok lusa..nyawaku dah di tarik sebelum aku bertaubat..xsanggup rasanya mati dlm keadaan begitu..kerana x sanggup menanggung azab dari ALLAH…aku berusaha utk menepis diriku dari melakukannya..namun…diriku x mampu utk bertahan..iyea..aku insan yg lemah..tp aku taw..aku mahu berubah..dan selagi ada daya utk berubah..insyaallah..satu hari nnt aku akan berubah..

image purdah sources : google image

aku teringin nak berpakaian seperti ini..mmg pakaian bkn nilaian segalanya..tapi..benar dlm sudut hati ini..aku inginkan berpakaian seperti ini..

.Aku x lah sebaik yg disangka..dan aku xlah sejahat yg dilihat..

6 ulasan:

ueki berkata...

huhu
cm phm ja apa mslh kmoo,,,

huhu ya im agree with ur prob...

maybe talk slowly with him,he can understand....

i dlu pun cm 2 gk pk mslh yg sma...tp depends dar person la nk ka x...

arap u xksh my advices ni...

♥ayudeadwish♥ berkata...

hye sweety... feelin bad ker.. dont worryla. ur life u yg manage..pepandai la bawak diri..

asna cute berkata...

Yanggg...

kenapa nie? ada problem ker? mcm berat jer kesalahan tue...

uhuks.. wanna share? I always here dor you~

mEiZ SHA berkata...

heheheh
take care dear...\

any prob bgtau k
kite share..:)

plain paper berkata...

people change~
she changes-
he changes-
they change-

you are not going to be an observer all the time, aren't you?
why don't you?

ain berkata...

keinsafan dlm diri :D