4.11.09

persahabatan itu mahal nilainya

aku tak mampu meluahkan apa yang terpendam dihati ini..hanya mampu menangis bersendirian..walau hati ini disakiti..namun aku mampu bertahan..kerana serik mengharapkan manusia bernama sahabat..

walau aku punya seribu kawan..namun tak semua mampu menjadi sahabat…dan tak smeua sahabat itu mampu menjadi teman hidup aku..tak ku tahu siapa yang sudi di sisi aku tika air mata ini menitis..tika aku berada dalam kesusahan..entah siapa yang mampu ku harapkan..entahkan ada yang sudi menolong..entahkan tidak..

jika aku mampu menuruti kata-kata kalian..pasti kalian bangga dan senang bersama aku..namun aku tak seperti kalian harapkan..aku tahu aku lemah..aku tahu aku tak sempurna..namun aku masih punya hati dan perasaan seperti kalian..aku mampu memendam rasa demi kepentingan persahabatan..

jika kalian mengharapkan orang memahami kalian..aku juga seperti kalian..aku memang lemah dengan nama persahabatan..kerana haraganya terlalu mahal dan bernilai bagi aku..dan aku amat menghargai erti persahabatan dalam hidup aku!

8 ulasan:

violetless berkata...

yup..ur right..its not easy to find true fren that really understand and accept for who we are...

n i think u will find ur true fren..

fathiahRAIHANA berkata...

slalu kta lakukn yg tbaek utk
kawan ,
tp bla tiba turn dowg ,
jarang nmpak ksgguhan dowg .

ellenyna berkata...

ye, btol tu. T-T
xsemua mampu jadi sahabat kte.

ShuSyi berkata...

ehmm..
samer r kiter..

tp aper pun..
jgn mengharap tu je..

yg pntg kiter da wat yg terbaik..
org nk trima or x terpulg..

asna cute berkata...

asna tetap kawan kamuuuu!
walaupun kita jumpe dlm blog FB n amalm maya jer tau~ ;)

Sahabat adalah mereka yg benar2 mengenali diri kita.

butterfly berkata...

violetless : i really hope so..

ellenyna : yup..mmg x semua boleh jd shbt..

ShuSyi : okei! thx..

asna cute: mmg best de kwn mcm asna!

shidah berkata...

sbr la..
dugaan hidup..kdng2 apa yg kita hrpkn xsm dgn apa yg dita dpt..

SasHa Lee berkata...

kadang2 ada sahabat suka mengambil kesempatan ke atas kelemahan sahabtnyer.. disebabkan untuk kepentingan sendiri.. ermm eden penah terkene sahabt yang tikam dari belakang.. memang aku mampu pendam kan aje kekejian nyer..