20.7.12

Petua pakai high heels tanpa rasa sakit.

Mesti ramai kan perempuan suka kumpul kasut? Dulu housemate saya memang pengumpul kasut yang sangat tegar… selipar, sandal, wedges dan high heels.. semua dia kumpul… saya tengokkan je.. mula-mula saya bising kat dia sebab asyik beli kasut je kan.. lepas tu dia cakap, kasut pergi kelas lain, kasut jalan-jalan lain.. selipar pegi makan dengan selipar pergi kedai lain… aiyooo… susah lah kalau semua nak dibeza-bezakan..
Saya pulak jenis yang satu kasut pergi kelas, satu selipar pergi pasar dan juga pergi kedai… sebab utamanya, kaki saya bersaiz kecik.. saiz saya 3 sebenarnya.. iyea! Memang saiz 3.. ramai tak percaya kebenaran itu… tapi mana ada kasut dewasa saiz 3.. jadi saya kena pakai saiz 4 je…nasib baik tak banyak beza sangat.. kalau saiz 5, memang saya tak boleh pakai.. besar sangat…

sumber : agapeboutique


Sebab susah nak jumpa saiz.. dan juga design saya berkenan, sebab tu saya jarang beli kasut.. high heels tu, lagi lah.. selalu saiz 5 je yang ada.. kalau ada saiz 4 pun, saya tak berkenan design dia.. sudahnya memang tak beli…


sumber : agapeboutique

lawanya... menawan sungguh!

Pernah dulu masa saya form 3 kalau tak silap.. malam raya tu pergi cari kasut raya saya.. kat Klang tak jumpa, ibu abah bawak pergi shah alam.. pun tak jumpa.. saya memang dah nangis dah time tu.. setiap tahun mesti kasut saya yang terakhir sekali jumpa.. last-last, masa balik rumah tu, ada lagi kedai kasut yang buka.. ibu masuk kedai tu.. lepas tu cakap “saya nak kasut budak kecik saiz paling besar” … hahaha… baru jumpa.. muat elok je kat kaki saya.. walaupun tak suka design kasut tu,.. tapi fikir esok pagi nak raya dah.. ambik je lah.. kesat air mata.. hikhik:p
Lately suka sangat tengok kasut… high heels atau wedges.. lawa-lawa semuanya.. geram! Tapi kan.. saya ni adalah jugak pakai high heels 2inci tu.. perghhh… 2 jam je kot tahannya.. lepas tu rasa nak nagis dah.. sakit! Macam mana korang pakai high heels tanpa rasa sakit?? Jalan steady je tengok depan.. saya pulak takut kalau terpelecok.. malu oiii..
Dan jugak kasut sarung tu… flat shoes.. saya tak boleh pakai.. :’( nanti melecet teruk… sakit bias melecet tu belum tentu seminggu sembuh.. saya selesa berselipar.. dari kereta masuk ofis pakai high heels.. tapi dalam ofis jalan-jalan pakai selipar… sampai kena tegur dengan staff lain… kalau pakai wdges okey lagi laa.. tak sakit sangat kaki ni...
Takde ke petua tak nak bagi rasa sakit bila pakai high heels,.. nak jugak melawa macam uols…

Tiada ulasan: