3.8.12

Pengajaran sentiasa ada untuk kita.

Jangan percaya sangat pada semua orang.. dalam perhubungan juga… kepercayaan tu tak boleh diberi 100%.. In future if anything happen, mesti hati kamu koyak rabak.. Seriously! I learned that form my past time.. mungkin korang boleh cakap yang setakat ni pasangan korang jujur dengan korang.. setakat ni.. masa akan datang kita tak tahu.. manusia berubah..keadaan boleh berubah..


it's true..

Masa silam buat kita belajar sesuatu yang berharga dalam kehidupan kita.. pengajaran yang boleh diguna pakai untuk kehidupan kita sekarang dan masa depan.. setiap yang berlaku tu pasti ada hikmah dia.. yang kadang-kadang kita tak sedar sebenarnya hikmah tu dah berlaku depan mata kita…
I am strong now because I learned a lot from my past time. I need to thank people from my past that makes me strong. Tak semestinya my ex je.. kawan-kawan dulu jugak…


what I'm wearing today..=]

Hidup ni cuma sekali.. janganlah kita persia-sia kan.. sekali kita buat silap besar, susah kita nak betulkan semula.. kita boleh betulkan kesilapan tu tapi kita akan rugi sesuatu..memang betul orang cakap kita belajar dai kesilapan.. tapi kalau kesilapan tu kita boleh avoid.. why not just avoid and do the right things.. it’s for your own life no others.

Dulu saya adalah seorang pendendam..seiously, memang dendam.. hati tak bersih kan? Hari ke hari saya fikirkan.. hidup ni kalau kita berdendam dengan orang.. hati kita makin sakit sebenarnya.. hidup pun tak bahagia.. jadi, perlahan-lahan saya belajar jangan dendam kat orang lain.. tapi sekali orang buat saya.. sampai mati saya ingat.. saya dah memaafkan.. tapi nak melupakan tu susah bagi saya..


percaya dengan ketentuan dari Allah..


saya sedang belajar mencari cinta Allah yang hakiki... sungguh saya lalai sebelum ni.. alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh-NYA unuk berubah...


2 ulasan:

nabilah_2908 berkata...

disebalik musibah yang Allah berikan..pasti ada hikmahnya kan...? :)

Cik Siti Hajar berkata...

yup.. cuma kadang2 kita tak tahu apa hikmah nya tu...