29.10.12

Cuti yang super duper awesome!



Cuti yang lama minggu lepas buatkan hari ni bersemangat untuk kerja.. (semangat ke?) hihi(=
4 hari cuti saya rasa lama sangat.. walhal 4 hari je kot.. ada orang tu sampai tak cukup 4 hari kan? Apa pun cuti kali ni saya enjoy dan relaks.. 


Pagi hari raya pertama saya masak kuah lodeh.. baru nak masak!! Hahaha..dasar pemalas betul.. then, after zuhur, sambung tidu sampai petang..petang tu mak saya pergi umah nenek sedara, tapi saya malas nak ikut.. so, stay at home dan kemas mana-mana yang patut.. malam tu dapat mesej dari Mak Ngah tanya pukul berapa nak sampai rumah beliau.. saya terus call ibu.. then after Isya’ shoot pergi sana.. Raya Aidiladha ni, saya tak pakai baju raya pong... so, no pic at all..

On the way nak pergi sana, masa saya drive ada benda jatuh atas kereta.. bunyi memang kuat lah kan.. saya usha tingkap sana sini, takde apa-apa pulak.. tapi dalam hati duk risau jugak.. masa pergi topup minyak, baru perasan cermin dashboard bergaris.. ahhh.. sudah! Saya asa memang ada garisan kaca, then masuk dalam kereta raba-raba cermin dari dalam, Alhamdulillah.. garisan tu luar je.. tapi one-soon-day, cermin dashboard tu mesti pecah punya..


Hari sabtu pulak, pergi lawat mama-gorgeous kat hospital.. my good-friend ; Syaza admitted HTAR.. sakit pinggang sampai tak leh nak bergerak.. punca tak diketahui.. almaklumlah, dokto semua cuti raya kan.. yang keja pun nurse-nurse yang gossiping..dokor pulak yang saya perasan muda-mudi sangat.. mungkin pelatih kot.. so, dari Rabu (24oct) sampai ke hari ni, tak dapat-dapat result dari sample darah yang di ambil.. but I knew she was a strong women. Sabar ye sygs!

Semalam pulak siang duk rileks je kat rumah..bangun pagi pun dah pukul 9 lebih.. breakfast memang kelaut lah kan? Pesen saya pulak, kalau time cuti, bangun tidu je duk fikir nak masak apa.. nampak macam mak-mak tak? Iskkk.. susah kot nak kikis habit ni.. tapi semalam sumpah, takde idea nak masak apa.. dalam pukul 11, mak saya ajak pergi rumah nenek saya.. apa lagi, pergi lah sebab confim ada makanan kan? Hahaha… buruk perangai! Ada nasi impit, kuah kacang dan serunding kelapa uolls… haaa, penuhkan perut di situ.. =]

Malam tadi pulak pergi rumah Mak Yang, saje pergi melawat.. ala, KL je pon.. 50 minit je dari rumah.. nak jumpa dengan anak Angah merangkap anak buah saya.. :) when baby around, you will smile all the time..right? tapi kenapa baby capat membesar..?



Sampai rumah pukul 11 malam.. flat abis lah energy dalam badan kan.. so, apa lagi..recharge energy for today lah..:)

So, I think I got a very-good memories during this long holiday.. even not going far away.


#Kenangan tu perlu untuk kita tersenyum masa tua nanti..

Tiada ulasan: