19.10.12

Jangan sentuh hati kalau tak mahu bersama.



Assalammualaikum!
Selamat hari jumaat… malam tadi hujan lebat, nyaman je.. best je tidur malam tadi.. sedar-sedar dah pagi.. (=

Perempuan mudah memberikan kasih sayang kepada semua orang, namun untuk melupakan seseorang itu bukan mudah baginya.. pada lelaki kalau takde niat untuk membina hidup bersama dengan perempuan janganlah sesekali menyentuh perasaannya atau menarik perhatiannya.


Bukannya perempuan itu murah dalam memberikan kasih sayang tapi perempuan memnag dilahirkan dengan penuh sifat kasih sayang sebab tu perempuan diberi kelebihan untuk menjadi seorang ibu. 

Saya bukan cakap pasal diri saya tapi mewakili mereka-mereka yang lain. Saya sedih tengok kawan-kawan saya yang sudah memberikan kasih sayang tapi tidak dibalas dengan kasih sayang sedangkan lelaki itu telah pun mengetuk hati perempuan tersebut..



Selalu orang cakap “lelaki sebelum dapat sanggup buat apa sahaja untuk dapat, tapi bila dah dapat, dia biarkan je perempuan tu.” I don’t know whether it’s true or not. 


Sekarang anda memainkan perasaan orang, satu masa nanti perasaan anda akan dimainkan dengan lebih teruk lagi. Allah Maha Adil.

6 ulasan:

berkata...

jom baca 8sebab kenapa foundation anda perlu dibuang:)
http://payunghitamputih.blogspot.com/

Aishah Jahirah berkata...

yep..one day kena kt anak sendiri,adk sendiri baru terasa...

misz uzmy berkata...

kita buat kat org tu mesti kita kene balik...kaan..

Dhiera nadhirah berkata...

sebelum kita kawen, ramai sgt yg cakap statement yg sama, xdpt memg la macam tu, dh dpt macam ni. ermm...dkt 2 bulan kawen ni, xda plak nampak kebenaran statement tu

Siti Safiyyah berkata...

kesimpulannya, jangan sesekali mudah menyerah cinta kita pada sang lelaki. kelak merana hati. jaga diri, jaga hati. Carilah cinta hakiki.


p/s: ecewahh berpantun lak kite :p

saifulhamdan berkata...

kalau kasih sayang yg kita curahkan berlandaskan prinsip agama insyaallah berkekalan.Sebab tu kalau nak berkasih sayang kena banyak2 berdoa agar temukan kita dgn org yg tau menghargai kasih sayang