10.9.13

kenapa lama takde up resepi?



Ada silent reader hantar email.. kenapa dah lama tak update resepi masakan.. jawapannya? sebab saya dah lama tak masuk dapur.. kalau masuk pun setakat masak mee segera atau pun masak simple-simple.. sejak raya lepas busy open house every weekend then this month pulak busy menghadiri jemputan kahwin.. cer cite camne nak masak? 

Setiap hari bekerja ibu yang masak.. kalau weekend tu adik yang masak.. kakak dia memang makan kat luar je cite nya.. 

Bila time busy on weekend.. memang busy sangat.. kadang rasa nak baring setengah jam kat katil pun tak boleh.. ada je hal nya nak kena buat.. sejak raya tu pun saya dah lama tak iron baju full.. selalu saya iron 1 almari terus.. so, takde lah nanti terkejar pagi-pagi nak iron baju.. ahad lepas sempat iron untuk this week je.. minggu ni pun ahad ada kenduri kahwin.. 2 orang kawan sekolah rendah..

Seriously saya rindu nak buat kek.. sebab dah lama sangat sangat tak membakar kek.. tapi sekarang ni proses diet lah! So, kena postponed sampai tak tahu bila.. hehehe.. diet konon.. tapi bila orang buat makan-makan kemain laju kan?

Hari ni office ada buat bowling tournament.. ada hadiah untuk siapa paling banyak bola masuk longkang.. Rasa-rasa saya ada a huge opportunity to win that.. hahaha.. last main bowling 3 years ago dengan kisah-silam.. korang bayang kanlah... 


Tiada ulasan: