21.10.13

Saya tak faham.

Saya tak faham manusia yang jenis pentingkan diri sendiri.
Kenapa dia tak reti nak fikirkan orang lain? 
sekurang-kurangnya fikirkan keluarga sendiri.
Susah ke kalau nak give and take?

Saya tak faham pada manusia yang suka menjatuhkan orang lain.
Sedangkan dia sudah punya segalanya.
Dia lupa ke akan kurniaan Allah pada dia?
Kenapa mesti nak menjatuhkan orang lain?

Saya tak faham pada manusia yang suka mengata orang lain.
Kalau cakap benda betul namanya mengumpat,
Kalau cakap benda yang salah nama fitnah!
kan berdiam lebih baik dari bercakap?

Saya tak faham pada manusia yang suka berbohong.
Kenapa perlu berbohong sedangkan kau tahu kenyataan nya pasti akan di ketahui kelak?
Kenapa perlu memilih untuk berbohong?
Bahagia ke hidup dalam pembohongan?
 
ambil cermin, tengok diri sendiri. 
mungkin kita perlukan sedikit perubahan ke arah kebaikan.


Tiada ulasan: