19.11.13

Bulan bercuti December

sekarang dah musim cuti sekolah, wedding pun melambak-lambak.. saya every week ada wedding invitation sampai bulan Januari nanti.. tapi saya pergi mana yang perlu je.. kalau setakat cakap hi dan bye.. tak payah kot nak pergi wedding orang tu.. lagi lah sekarang ni semua invite thru FB.. yang korang setakat tahu nama je pun.. lepas tu dia invite pergi wedding dia.. memang tak lah yer...

kat ofis saya ni, masuk bulan December je nanti.. memang sunyi je rasanya.. kebanyakkan habiskan annual leave.. lepas tu pergi bercuti sekeluarga..

untung budak-budak sekarang ni... cuti sekolah je pergi holiday... saya dulu, mana lah dapat macam ni.. dulu kalau nak pergi PD je... tapi happy macam dapat bercuti luar negeri.. hahahaha...

memang dari sekolah rendah bawak lah ke zaman kolej.. mana ade percutian keluarga ke mana-mana.. abah jenis yang tak suka pergi berjalan... so, terima lah seadanya dah ketua keluarga tak suka berjalan.. hehehe... tapi zaman kolej saya ada lah berjalan time cuti sem.. tapi dengan kawan-kawan.. bukan dengan family.. saya rasa first family vacation yang pergi Terengganu awal October tu lah.. 

lagi pun, masa zaman saya takde lagi musim mak ayah bawak anak-anak bercuti ni.. kawan-kawan saya pun jarang bercerita pergi bercuti.. so, tak amik kisah pun.. dah masuk kerja kat sini baru saya noticed. hikhikhik..

dari tahun 2010 bekerja.. tak pernah pun lagi pergi bercuti kemana-mana... saya memang dah tekad.. next year kena jugak pergi bercuti... harap-harap tiket flight ada promotion next month.. :)

korang ada plan ke bercuti December ni?

Tiada ulasan: