12.11.13

Harga Vs Kain

tadi baca blog Kak Di (Green Apple) entri pasal tudung berjenama.. kan baru-baru ni ada orang complain pasal tudung jenama tu tak menepati piawaian menutup aurat tapi harga mahal.. kalau korang perasan lah kan.. baju yang tak cukup kain ni memang mahal sikit harganya.. memang ada busana muslimah yang mahal.. tapi kalau betul-betul korang bandingkan.. busana yang tak cukup kain ni, harga up sikit lah..

saya dah lama perhatikan..

ohhh.. iolls tak guna tudung berjenama ni.. jujurnya selalu beli kat pasar malam atau kat shop lot yang kecik dalam mall.. tak reti nak masuk butik semata-mata nak beli sehelai tudung.. tak koser..! senang cite, poket saya tak tebal pun nak masuk butik-butik gah.. 

kalau masuk butik-butik ni, dorang mesti tanya "cari apa cik?".. kekadang kita nak tengok-tengok je dulu.. kan? tapi saya sangat rimas kalau sales girl tu ikut saya ke hulur ke hilir.. eeeeiiiii... takde privasi je rasanya nak tengok barang.. kau tak boleh ke perhatikan dari jauh ke? ni duk mengekor.. alahai.... tak selesa..

mungkin 1 hari nanti saya akan pakai barang berjenama dari butik ternama.. tapi tak tahu lah bila kan.. sebab sekarang ni saya takde expectation tinggi pun kat barang yang saya beli.. cuma kita sebagai pembeli ni kenalah gunakan akal sebaiknya masa nak membeli tu.. kalau rasa, diri nak ke arah lebih positif.. pergilah butik yang jual pakaian cukup kain.. kan? janganlah salahkan kedai tu pulak..
 
kalau tengok saya pakai tudung ala-ala mahal tu.. tu semua tudung ibu saya.. :D

Tiada ulasan: