3.1.14

trend tersepit kat kerusi

semalam tengok trending kat FB pasal budak sekoleh tersepit kat kerusi.. saya tak faham.. macam mana dorang boleh tersepit kat situ? budak lelaki ada, budak perempuan pun ada.. yang tak boleh blah, ada je yang merakam dan upload.. haihhh.. keje parents lah ni.. tak pun cikgu.. :p

nak gelakkan tak baik.. tapi macam lawak pulak bila lebih dari seorang yang tersepit.. pakat-pakat tersepit ke apa eh.. masa zaman saya, trend budak-budak terkucil dalam seluar.. tu je.. hihihi... korang ni pulak buat aksi stunt eh..


saya teringat masa saya darjah 1... setiap pagi abah akan hantar ke sekolah, nanti balik ibu yang ambik.. masa darjah 1, sekolah agama pagi.. dulu-dulu kerusi kan kena letak atas meja.. bila pagi datang, abah turunkan kerusi.. lapkan meja belajar tu.. lepas letak beg, pergi beli nasi lemak.. abah temankan saya makan sampai habis.. =) best kan.. layanan 1st class... 


baju sekolah pun abah iron kan sampai saya darjah 4 kalau tak silap.. masuk darjah 5 baru belajar iron baju sendiri.. kasut tu tak payah cakap lah.. abah basuhkan..kapurkan.. masa trend kasut bertali, saya darjah 6 kalau tak silap.. tapi kak saya kan kecik.. memang susah betul nak cari.. abah cari kan jugak.. jumpa lah.. tapi masalah utama nya.. saya tak reti ikat tali kasut.. hahaha... banyak kali abah ajar pon tak lepas.. selalu pagi2.. abah ikat kan pagi2.. jarang terbukak..tapi masalah bila kena masuk perpustakaan.. hahaha... memang takde nya saya ikat.. masukkan dalam kasut je..


mungkin sebab saya anak pertama kan.. jadi lain sikit lah layanan tu.. adik saya yang bongsu.. darjah 1 dah di ajar iron baju sendiri.. kalau tak licin tak kemas.. memang selagi tu abah suruh dia iron lagi.. tapi dia memang tak pandai jaga baju.. tak smapai tengah tahun.. baju hitam lebam je warna dia.. kena beli baru.. ibu tak suka anak dia nampak comot sikit pon.. pernah sekali adik darjah 4 kot..ibu amik dari sekolah.. time tu dia dah pergi tanggal tudung.. haa.. dalam kereta jugak kena.. muahahaha... 

banyak kenangan best masa sekolah! korang yang 1st time hantar anak masuk skeolah mesti excited kan??

1 ulasan:

jeBateja berkata...

Den sekolah dolu...terkencing dlm seluar....ahakz