26.5.14

Champagne color yang mahal.

Tahun ni bakal menyaksikan saya naik (read: tumpang) pelamin orang sebanyak 2 kali... 2 kali tau!! bila umur 25 tahun ramai menamatkan zaman bujang.. maka, saya terpilih untuk menjadi bridesmaid para pengantin itu.. bangga tau terpilih.. #kembangkuncuphidung

maka dapat kain pasang 5 helai.. hahaha.. gila banyak tak? angan-angan nak jadikan baju raya terus... tapi mana dapat! dah kau baru terfikir nak buat design apa.. lagi mahu berangan nak pakai time raya.. tu pun nasib baik sepasang dah berhantar ke tailor.. harapnya itu je lah baju raya.. nak kena menyimpan duit lebih sikit.. maka malas nak berlabur habis.. hihihi:p

yang paling over.. saya sentiasa google design baju.. hahaha.. mesti ada nak cakap.. kau dah kenapa? over dari pengantin.. memang pun.. Aina bagi saya lace cantik.. seumur hidup, saya memang tak pernah beli lace untuk buat baju.. beli lace patching ada lah.. tu pun baru sekali dua je.. memang teruja habis.. 

Aina request, suruh beli kain warna soft yellow dan Champagne.. mula2 dengar... color champagne?? langsung takde clue color macam mana.. lepas u dia hantar gambar.. saya pun start pergi kedai kain..susah sangat nak cari kaler champagne tu.. kalau ada pun mahal bebenor.. i olls tak mampu.. maka, Sabtu lepas, Aina bawak pergi Jakel Jalan TAR.. sampai sana.. dia pun pening tengok kaler banyak-banyak.. rambang mata kan.. hehehe:D

ni contoh color champagne..
nak kata brown tak brown nak kata gold tak gold..

bila dah pergi Jakel tu.. pengantin tersuka kaler grey pulak.. dia tanya saya.. okay tak? bagi saya.. bukan saya yang patut rasa okay ke tak.. dia yang harus suka atau tak.. sebab hari besar dia.. even, saya belum berkesempatan nak merasai hari besar.. tapi kahwin tu seumur hidup sekali.. you should take whatever you like.. kan? 

so, i have google-ed so much design.. yet, still confusing which one to choose.. kalahkan pengantin.. hahaha...

kita tengok nanti macam mana ye...

Tiada ulasan: