6.8.14

Boikot hanya terjadi di Malaysia

saya tak marah orang nak boikot..
sebab saya tahu masing-masing ada hak..
masing-masing nak berusaha menghentikan segala kekejaman keatas Gaza..
saya juga boikot mana yang mampu...

tapi please mind your words..
jangan kasar jangan biadap..

korang siapa nak mengharamkan rezeki kami?
orang memang cakap, rezeki Allah bagi..
ada tak terfikir rezeki kami tertulis di sini oleh Allah..
rezeki datang dari Allah dengan berusaha..

saya bukan tak pernah cari kerja lain..
banyak kali okayyyyy...
bukan sebab tak suka kerja sini..
tapi saya nak kerja area shah alam..
sebab dekat dengan rumah..
esok2 dah kahwin, takkan nak jumpa anak suami waktu weekend je..

dan please..
jangan cakap kerja je lah kerja apa-apa pon..
masing-masing antara kita ada komitment bulanan..
lagi-lagi zaman sekarang semua nya perlukan duit...
 
orang Malaysia ni memang extreme benda-benda macam ni..
cuba fikir...
betul ke apa aku like apa aku share di FB tu..
jangan sebab kawan-kawan kau buat..
kau pun buat jugak..
"dorang share tu, dorang tahu lah tu"
choiiii..

yang paling tak faham kenapa taknak boikot company-company yang memang dari Israel..
memang ada company-company sedemikian di Malaysia..
tapi biasalah, orang Malaysia kan..
dan hanya satu-satunya negara Islam yang buat flash mob, ceramah or demo di hadapan McD..


I'm working at McDonald's and I stand with Gaza.
#prayforGaza #supportGaza

Tiada ulasan: