8.9.14

Speed Trap highway Karak

Semalam saya ke Pahang.. hantar adik no 3, balik kampus UMP... Sem baru nak start dah.. ni tahun ke 2..
as usual, kami memang akan pergi 2 kereta.. sebab kereta kami comel lote.. barang dia banyak pulak tu..
malam tu ibu ckp, kalau muat sumbat 1 kereta.. kita naik 1 keta je.. yang lain tak yah lah pergi..
bila bangun subuh saya tanya adik saya.. memang wajibul ghunnah naik 2 kereta...
I okay je.. dah nama nya adik.. 

Bertolak dalam pukul 9.30 pagi.. ibu dan abah saya, jenis tinggal kan rumah semua kena dalam keadaan baik.. tu pasal keluar rumah lambat.. lepas subuh tu, saya terus ke dapur settle kan pinggan mangkuk, hangatkan maknan semalam buat breakfast.. family saya ni, breakfast makan nasi.. nasi berlauk tau.. masak lemak ikan ke gulai ayam ke.. normal lah makan pagi-pagi.. adik bongsu saya tu lagi lah, pukul 6 kadang-kadang dah makan nasi.. sebab dia bangun pukul 5.30 pagi nak ke sekolah...

on the way tu, kat Gombak banyak gila kereta... saya lemah betul kalau kereta banyak sangat.. lagi-lagi jumpa pemandu yang berhemah sangat.. bagi je orang masuk line kita.. haihhhhh... lepas Toll, tu dah okay sikit.. saya memang speeding.. masa dekat bentong kot.. nampak kereta bagi high beam.. berderet kereta bagi high beam.. kenapa orang sebelah sana bagi high beam eh.. saya pon slow kan kereta.. rupa-rupanya kat depan ade speed trap...ke depan lagi pun ada lagi.. tak silap ada 3 kali speed trap.. macam mana ye nak check kita kena saman speed trap selain dari surat cinta sampai? takut jugak kalau dapat...

sampai rumah balik around 5.30pm macam tu.. syukur selamat sampai.. sebab masa driving saya hanpir-hampir terlelap.. ibu kat sebelah sedap je tidur tau... mata ni sekali nak tertutup.. alhamdulillah takde apa-apa yang jadi...




Tiada ulasan: