24.10.14

trip versi jimat ke Cameron Highlands

Last Monday, saya pergi short and sweet escape.. pergi Cameron Highlands.. last saya pergi tahun 2008.. masa tu kat kolej lagi.. masa pergi dulu tidur sana semalam kalau tak silap.. yang ni saya pergi balik hari je.. saya teringin sangat nak makan scones kat sana.. hehehe..:D

saya pergi exit kat simpang pulai.. lepas dari Tapah.. sebab 1st time drive ke sini.. jadi kena ambil jalan yang kurang berisiko.. saya pergi berdua je.. dengan kawan sekerja.. paksa dia supaya temankan.. habis kang.. siapa nak tolong tangkap gambar kang.. background cun melecun kan..

Welcome!
ni kat Lavender Garden..
kalau dari Simpang Pulai straight je.. nanti nampak sebelah kiri..
bayaran masuk RM 5.. 
siapa pencinta bunga.. bolehlah masuk..
atas garden ni ada ladang srawberry..

 
selfie with bunga..
tak tahu lah ni kategori lavender jugak ke bukan..



 
 ni lah bunga yang ada kat situ..
ada lagi,.. tapi saya terdelete..
heee~~

lepas tu gigih cari jalan naik ke Kilang Boh..
nak minum-minum kat sana..
dah naik sampai atas..
sekali kilang dia tutup..
tempat tu hari Isnin tutup..
:(
 tau tak orang datang jauh-jauh sebab nak menikmati pemandangan kat situ??
hampa belaka..
kena repeat ke CH lagi gamak nya...

lupakan pasal BOH..
mari kita makan strawberry manis..
masa tengah usha-usha farm mana yang menarik di hati..
sekali lalu depan pasar dia tu..
apa lagi.. saya terus suruh kawan saya cari parking..
nak makan lily bud goreng tepung..

 
this one!!
lily kimchan..
sedap bak hang..
susah nak cari kat Klang..
cari kat Jusco pun tak jumpa lily bud..

 carrot..
comel..kemetot je..


 macam-macam sayur kan..
tak beli..
tengok kan je..
hehehe..
saya beli jagung madu..
selonggok RM10..
tapi lupa ada bape pcs..
saya buat bubur jagung..sedapppp~~!

atas sikit dari pasar tu..
ada Rajoo Strawberry farm..
naik je atas tu..
petik sendiri strawberry..
setengah kilo RM30..
mahal ke?
ntahlah.. gasak.. 

 mula-mula pekerja farm tu cakap nak tangkap gambar saya dan kawan saya..
okay lah..
lepas tu dia cakap apa ntah.. saya tak faham..
yang pasti dia suh saya posing..
maka, terjadilah gambar seperti atas..
gemuk!! =(



kalau berlakon bagi lah kat saya..
hahaha..

sedap gilaaaa strawberry nya..

ini scones murah...
 

kegilaan daku..
^_^



gelojoh!

rupa-rupanya.. dulu pun pergi sini..
belek-belek gambar baru perasan..

lepas tu kami tuju ke Bharat Tea..
rugilah datang CH tak minum teh..

 actually tudung ni saya pakai terbalik..
tapi.. siapa yang tahu kan?
hahaha.. korang dah tahu lah ni..
makan scones kat sini pulak...





ala-ala model x??
model obes.. kihkihkih:p

sumpah seronok sangat short trip kali ni...
next time nak pg dgn bff pulak..
syukur Alhamdulillah dipermudahkan segala nya..

korang kalau nak pergi berjalan.. meh lah ke sini.. setakat makan scones petik strawberry..
tak habis beratus..
jangan g shopping macam2 pulak..




Tiada ulasan: