16.6.15

Menu Sahur

tengok post Kak Rara pasal menu sahur.

family saya selalu nya makan left over dari buka tu. kalau takde left over, masak simple-simple je lah menu sahur. macam sambal sardin dan telur goreng.

kadang-kadang buat jugak macam Kak Rara tu, goreng nugget makan dengan nasi. nasi pulak panas! memang terangkat lah weh. Family saya memang jenis kena makan nasi. macam saya, tak makan pon takpe. tapi yang lain wajib nasi, lagi-lagi abah. takde nasi boleh mendatangkan kemarahan.. hehehe:D

dari kecik lagi saya memang bersahur.. even, puasa sunat atau puasa ganti pun saya mesti bersahur.. abah memang pantang kalau tak bangun sahur.. bila dah di baisakan dari kecik, rasa tak lengkap kalau tak buat kan?

kalau takde aral melintang, esok malam kita start terawih dah kan?

To do list for me :

1) khatam Al-Quran
2) belajar dan amalkan solat dhuha

Semoga kita menjadi lebih baik dengan memperbanyakkan amalan kita..

issyaAllah..

Tiada ulasan: