7.7.15

Buffet Berbuka Puasa Murah di Shah Alam

Ni baru pertama kali saya berbuka puasa kat luar... Aza ajak berbuka puasa sama sebab tahun ni last dia puasa dengan status single.. heee~~ haruslah kita buka together kan?

mula-mula kami nak booking ada satu kedai ni. Bufet western food, tapi call asyiklah tak angkat. mesej pun tak reply. tak pe lah, takde rezeki kami. saya cakap dengan Aza kita g Anjung Seri je lah. macam food court situ.. masa tengah ber whatsapp tu, sambil tu saya google sana sini.. sekali jumpa link ni..

Buffet Buka Puasa Paling Murah di Shah Alam
Memang affordable di zaman semua harga nak naik melambung.. dan semalam (6July) Ringgit Malaysia jatuh teruk.. :(

so, saya call je no tertera tu.. yesss..! ada kosong untuk 2 orang.. alhamdulillah.. saya sampai awal jugak kat shah alam tu.. sebab office hours habis pukul 4:30petang.. so, banyak gila masa yang ada.. pergi lah jalan-jalan ke PKNS Shah Alam tu.. kat situ kan tiap-tiap tahun ada bazar raya.. nak pergi intai bazar jual makanan tu takut terbeli macam-macam pulak kang.. maka, cuci baju lah tengok baju raya.. kenapa ntah, dah 2 3 tahun fesyen baju raya bermanik sarat sangat.. hoiiittt.. tu baca raya ke baju nikah? ntahlah, saya tak berapa gemar baju raya macam tu.. lain orang lain lah citarasa kan?

sampai di Anggerik Mall just nice, 6:40 petang macam tu.. turun-turun kereta je nampak makhluk Tuhan yang paling seksi dan meggiurkan..


tengok gambar ni balik.. terliur!!

saya pergi ke kaunter cashier dulu.. bayar nanti dia bagi tahu meja kita kat mana.. ramai orang masa saya datang ni.. 


tu segala macam sayuran..
kangkung goreng belacan. sayur sawi pendek tu, kerabu mangga, kerabu apa ntah lagi..
ulam dan sambal belacan!


air ada 4 jenis..
sirap selasih, anggur, dan mangga..
makan 2 orang tapi atas meja macam 4 orang.. eehhhh...
antara makanan yang ada,
muratabak ayam, lempeng cicah sambal, udang goreng tepung, paru masak sambal, nasi bukhara, ikan keli masak sambal, char kueh teow dan banyak lagi laa.. 



ini lah yang saya tertunggu-tunggu...
hahahaha..
watak utama dalam ini cerita..
kambing golek..
kuah dia superb!! sedap gila hoitt...





 sup kambing pon ada.. tapi tak kena kat tekak saya.. terlalu oily..



anatar kuih muih yang ada..
1 je saya rasa.. hahahaha..
sebab buka puasa saya memang bukan jenis makan kuih..



memang berbaloi... yang best nya.. lupa nak tangkap gambar dengan Aza.. hadoiii.. macam mana ntah boleh lupa..

tahun depan boleh pergi lagi tempat ni...

saya bagi 4 bintang!! 
berbaloi-baloi!!!!!



Tiada ulasan: