28.7.15

Raya Pertama 2015

baru nak cerita pasal raya... hehehehe.... amik mood kat blog orang lain..

malam raya tu saya masak kuah kacang daging, rendang ayam, rendang daging, nasi impit. pagi raya baru masak kuah lodeh.. kembang kempis hidung tengok masakan sendiri atas meja.. hahahaha.. malam raya tu, lepas habis je masak kuah kacang.. saya zassss... pergi jalan taiping, klang.. sesiapa duduk area-area sini mesti tahu situ ada bazar besar tiap kali bulan Ramadhan.. 

malam sebelum tu dah pergi... ingat nak buat inai ukir-ukir.. tapi booth inai tu dah tutup.. olohhhhhh.. tu yang menggigihkan diri pergi malam raya tu.. padahal lautan manusia weh kat situ.. sampai jem tak bergerak.. bayangkan kalau kat padang mahsyar ntah macam lah lautan manusia berkumpul...

carik tudung untuk adik ke-4 dulu.. monyok je muka takde tudung raya.. saya carik shawl.. tak payah nak memilih bagai.. jumpa terus bayar.. lepas tu terus lah beratur nak buat inai.. esok pagi tengok inai ukir tu kat tangan sendiri.. hodoh! hahahaha.. nasib baik buat saje-saje je.. kalau untuk kahwin.. nangis guling-guling laa...

tahun ni konon buat tema kaler purple.. sebab ahad ni majlis persandingan adik ke-2.. majlis adik ni ibu decide nak semua orang pakai kaler purple.. family saya baju raya memang sepasang je.. raya pertama je.. hehehe... saya je buat extra.. kehkehkehkeh:p 3 pasang baju raya tahun ni.. tu belum campur baju / jubah yang jadi pengapit lagi... adik-adik saya raya kedua dan ketiga, nak pergi berjalan bukak almari saya.. ewahhhh.. pilih baju macam kat kedai gayanya... nasib baik badan jenis sama lebih kurang...


selfie di pagi raya itu wajib..
make up macam tak make up je...


#OOTD raya pertama


tahun ni tak macam tahun lepas.. saya cepat-cepat mandi, cepat-cepat masak kuah lodeh.. lepas tu terus siap-siap.. kehkehkeh:p kalau tak... saya jadi macam sesetengah orang.. beraya di dapur.. 



adik ke-2 beraya kat belah suami dia dulu...
tinggal lah kami 4 beradik..
walaupun kata tema purple..
tak de nya semua purple sedondon.. hahahaha
saya dan abah memang fully in purple..
adik-adik tudung kaler purple..
yang ibu pulak.. lace baju kurung tu kaler purple..



pecah pulak gambar ni..
dari kiri..
4 - 3 - 5 - 1
nampak macam biru pulak baju saya tu...

raya pertama raya rumah adik-beradik ibu..
lepas tu balik Keramat, rumah mak long...


bergambar dengan nenek sedara..
makcik pakcik dan sepupu sepapat..


raya saya memang biasa je..
takde yang special apa pun..
tahun ni tak dapat makan ketupat palas dan kerepek bawang...
sadisss~!



Tiada ulasan: