7.9.15

Sata sedap di Tanjung Lumpur, Kuantan

Hari Sabtu lepas hantar adik balik UMP Gambang.. semester break dah habis.. abah asalnya nak jumpa kawan lama dia.. tapi takde rezeki.. kawan dia pergi outstation.. Ibu pulak cakap nak makan sata sedap yang kawan dia pernah bagi.. saya pernah pergi rumah akwan abah around bulan Feb ke Mac aritu... kat situ perkenalan pertama kali pada sata sedap ni.. terus jatuh cinta.. :p

saya ingat-ingat lupa kat mana kedai sata nya.. yang tahu kat Tanjung Lumpur.. dari Gambang pecut ke Kuantan.. sampai Kuantan cari signboard Tanjung Lumpur.. alhamdulillah jumpa signboard... hehehehe:D jumpa signboard je lah baru.. kedai nya belum lagi...

lepas tu saya terus ikut signboard Kg Tanjung Lumpur.. masuk area situ nampak laut... saya dah pelik dah.. sebab pernah pergi kedai sata tu.. tepi jalan raya.. bukan tepi laut.. keluar balik laa dari kawasan tu.. straight je ikut kata hati.. dan jumpa!

satu cucuk RM2, ada 4 pcs.. saya makan je 3 cucuk.. hahahahaha... kegilaan apakah ini? tapi serius sedap sata ni... tak macam kat Klang.. memang lain rasanya..


kualiti gambar teruk...
otak-otak dia ikan fresh tau.. tak macam selalu tu...
tapi I don't like..
hehehehe..



kopok lekor panas2..
memang terbaik..

ibu borong sata RM40 kau.. balik rumah saya bedal lagi.. hehehe:D 
Kedai ni ada jual cempedak goreng, pisang goreng dan macam-macam lagi.. ikan celup tepung pon ada.. tapi tak tahu lah pulak nama kedai ni apa..

kalau dari Kuantan tu naik flyover ke Tanjung Lumpur.. nanti akan jumpa signboard Kampung Tanjung Lumpur kat kiri.. korang straight je, naik flyover lagi... lepas flyover ni, slow-slow sikit.. belah kanan ada KPJ Kuantan.. straight lagi. sampai jumpa warung kecik tepi jalan belah kiri korang.. sebelahnya ada kedai perabut kayu jati.. singgah lah... insyaAllah tak menyesal..

teringat kat sata pun boleh meleleh air liur.. hadoiii laa.. jauh tau!



3 ulasan:

Usery berkata...

Sata sedap kat situ jual pukul berapa...teringin nak try jgak

Tanpa Nama berkata...

Kedai Mok Naa (kopok lekor / sata)

Roslan MJ berkata...

kedai Mok Naa Keropok Lekor dan Sata