26.1.16

Bajet Perkahwinan Bagi Golongan Berpendapatan Sederhana 2016

Assalammualaikum..

Selamat Pagi..

Saya rasa sekarang ni tengah musim orang nak berkahwin kot? ramai yang baca post saya tahun 2012.. tajuk Bajet Perkahwinan Bagi Golongan Berpendapatan Sederhana .. haaa gi sana baca yer... 

tu tahun 2012.. masa tu ada game yang bila kita kawin tak pun berapa bajet perkahwinan kat FB .. saya tak berapa nak ingat lah apa kebenda dalam FB tu.. sebab masa awal kemunculan FB kan ada yang bila anda kawin? berapa anak anda? haaa.. gitu lah..  dan masa tu blogger ramai yang nak berkahwin..ramai yang share info...

ada orang tanya.. kenapa post tu copy paste.. ye kakak2 adik2 sekalian.. semua tu memang copy paste.. dan saya hanya elaborate mengikut kefahaman saya yer.. Since banyak sangat cakap anggaran kat situ tak masuk akal.. tak payah lah ikut... sebab masa tu I'm just sharing my thought... dan saya rasa memang ramai kot tahu isi dalam tu banyak dalam internet... =)

takpe.. lepas ni kita update bajet yang masuk akal ye reader.... :)

lagipun di zaman sekarang ni macam-macam boleh DIY untuk majlis perkahwinan.. nak cut cost kan? sebab banyak perbelanjaan lain lagi yang kita kena bayarkan...

silalah jangan kecam saya pada post lama tersebut yer... banyak email masuk bertanya kan pasal post tu.. total majlis perkahwinan tu tepuk dada tanya poket sendiri yer...


1 ulasan:

SYANI berkata...

Buat majlis biarlah ikut bajet & besederhana. Jangan fikir belanjawan perkahwinan je, perbelanjaan selepas perkahwinan tu yang lebih penting.