1.3.16

1 March 2016 : Resepi Bergedil Daging Sedap

Permulaan bulan yang baik sebab harga minyak turun..
jadi, moh lah kita bercuti kemana-mana sementara harga minyak turun ni... :)
dan bulan march ni saya akan buat perubahan dalam hidup..
mudah-mudahan dipermudahkan...

Hari tu buat bergedil.. ceduk resepi dari blog Kak Su.. Chooyaya Secret Garden.. tiba-tiba teringin bergedil.. masa tu kat rumah.. line internet pulak tak berapa nak ada.. tapi gigih search resepi kak Su ni... Simple tapi sedap wehhhhhh...


bawang goreng yang di goreng sendiri..
saya guna bawang merah bukan bawang rose..
hahahaha..
so, tak berapa nak jadi rangup sangat..



daging kisar , daun sup dan daun bawang di cincang..
campurkan semua bahan-bahan ni masukkan sedikit garam dan bahan perasa...
pecahkan telur siap dalam ni..
saya guna daging brand Tesco je uolls...

selalu saya rebus kentang..
tapi ikut resepi Kak Su dia goreng..
okay jugak..
takde lah lembek bebenar...
just nice laa...


pastu bulat-bulatkan macam ni...
simpan dalam fridge kejap..
supaya masa goreng tak bersepai..

time goreng tu tak payah celup telur dah...

memang rasa dia win!

tau-tau dah 10 biji bedal..
hahahahaha...

:)



2 ulasan:

Unknown berkata...

My husband peminat bergedil. Sampai saya sekali terjebak. Thanks for resepi. :)

cik mah berkata...

yummy...sedap plak tgok...t nk trylah..suka makan begedil..