16.3.16

Review Pati Delima Gulsan dari Mahnaz Food

Meh nak review Pati Delima Gulsan...

saya dah minum almost 2 bulan lebih.. nak masuk bulan ketiga ni.. share dengan ibu sekali.. mula-mula saya yang beli.. ibu saya ni ada apa yang saya beli dia pun sibuk nak juga minum / makan... 

saya ada masalah period tak teratur.. cycle saya tak menentu.. kadang 50 hari kadang 30 hari.. kadang 47 hari... tapi tak pernah dapat cycle 28 hari... dan darah period pulak bagi saya tak normal.. sebab saya dah google... korang yang ada masalah tu.. cepat-cepat lah cari rawatan atau ubat-ubat... sebab penyakit sekarang ni.. macam-macam dan merepek-repek.. mungkin sebab faktor pemakanan kita kan...

sebelum makan ubat-ubat yang doktor bagi.. saya try cari solution yang menggunakan bahan-bahan alam semulajadi... seperti yang kita semua tau.. delima adalah antara makanan sunnah.. nak cari buah delima sekarang ni senang je.. cuma mahal atau murah je... macam saya pulak.. saya beli pati delima... bila google kebaikan pati delima ni.. memang banyak kebaikan nya...




gambar sumber google..


PATI DELIMA GULSANBENEFITS OF POMEGRANATE CONCENTRATE :The pomegranate is one of the fruits that has recently been inducted as a super fruit. Raw pomegranate juice, concentrates or supplements all contain extremely potent and above average levels of vitamins, minerals with strong antioxidant properties.Pomegranate concentrates as the name suggests has far more concentrated nutrients such as vitamin C, folic acid, niacin and, vitamin B3, B6 , B12 vitamin C and E., polyphenols antioxidants which gives you more benefit compared to ordinary vegetables and regular fruits.

antara kebaikan minum pati delima ni..

  • melambatkan proses penuaan
  • menstabilkan darah - ni siapa yang ada darah tinggi atau tekanan darah rendah
  • dapat mencegah dari mandul
  • menstabilkan tahap kolestrol
  • meningkatkan tenaga
  • membuang lemak yang berlebihan
  • memperbaiki masalah haid tidak teratur
  • melawaskan sistem pencernaan
  • menyuburkan rahim - bagi sesiapa nak baby

banyak lagi kelebihan dia.. ni antara yang saya ingat... disebabkan boleh membantu untuk masalah period.. saya pun try... sekarang ni kita (perempuan) ramai yang downoad apps untuk tracking period kita kan.. dari situ saya dapat tahu period saya tak teratur... kalau dia bagi notification lagi 2 hari period day.. tak pernah nya tepat.. kadang lepas seminggu tu.. kadang 2 3 hari lepas notification tu...

tapi sejak saya amalkan pati delima ni.. alhamdulillah.. kalau dia bagi notification.. memang on time... sama dengan notification.. syukur sangat.. walaupun cycle saya masih lagi melebihi 30 hari... tapi bila kita dapat cycle yang tetap.. contoh setiap 40 hari ke.. tu dah cukup baik dah... 

saya pernah jumpa doktor tahun lepas.. dia memang cakap kat saya.. cycle period memang tak sama untuk semua orang.. ada 28 hari, ada 24 hari ada yang 28 hari.. as long cycle kita tetap tetiap bulan.. tu dah normal.. maksud nya every cycle kita 40 hari.. tu dah normal dah.. 

cara saya minum pati delima ni.. 2 sudu sebelum tidur... memang tak pernah miss.. sebab saya suka kan rasa nya yang masam manis tu..

kalau beli kat kedai luar... harga nya RM15 - RM18.. bergantung tempat kita beli tu...

saya selalu beli kat Mahnaz Food je.. harga sebotol RM12.70 include gst dah.. kalau nak beli borong lagi murah.. 24 botol RM254.40 include gst.. murah kan? sebotol jadi RM10.60 je... selalu beli terus beli 3 4 botol.. borong.. sebulan saya guna 2 botol je.. share dengan ibu.. ibu kekadang ada yang miss minum... 

ni alamat dia ;

 No. 8 TP 7/5, Sime UEP Industrial Park, 40400, Shah Alam, Selangor, Malaysia(Off Jalan Batu Lama, Behind Sekolah Menengah Teknik Shah Alam, Batu Tiga,Sec 26)


korang boleh lah try... siapa dekat area shah alam atau klang.. boleh beli borong kat kedai Mahnaz ni.. dari beli kat luar.. mahal wehhhhhh.... :p

1 ulasan:

cik mah berkata...

Cik mah beli gak...tp.xminum2 pun..minum sikit je..sbb xtahan masam...huhu