25.5.16

Monthsary Engagement

25 May 2016

Genap 5 bulan jadi tunangan orang.. tapi takde apa yang beza pun.. ikatan ni pada saya platform untuk buat persiapan majlis perkahwinan.. dan ikatan ni tanda selamat untuk keluar bersama dengan tunang saya.. yelah, kot kalau takde ikatan kau keluar sama-sama sekali kena sound dengan perempuan lain, kat mana nak letak muka…

Selalu kita dengar orang cakap dugaan bertunang ni dahsyat.. boleh dikatakan majority lah cakap macam ni..

Kalau tanya saya.. so far alhamdulillah.. takde apa pun yang dahsyat.. kalau tanya tunang saya tak tahu lah kot jawapan dia lain.. hahahaha

Pada saya dugaan bertunang setakat ni lebih kepada diri saya.. ada masa saya rasa menyampah sangat kat dia.. padahal dia tak buat apa pun.. kahkahkahkah~~~ kalau perasaan macam ni datang..  mula lah rasa kenapa aku bertunang dengan dia ni?? Mulalah nak fikir negative memanjang.. Perempuan dan emosi berpisah tiada..

“bila bertunang kau akan nampak orang lain lebih baik dari tunang kau”

Siapa pernah dengar ayat ni? Macam saya bila dah buat keputusan nak bertunang dulu.. secara automatic saya memperlahankan aktiviti social saya… maksudnya aktiviti dengan kawan-kawan lelaki.. saya takde lah kawan dengan ramai lelaki.. tapi saya berkawan rapat dengan mereka.. dan mereka pun memang tak tahu menahu langsung saya nak bertunang… hingga lah hari kejadian tersebut.. tu pun sebab kawan-kawan tagging kat fb.. sy pun pergi approve tag mereka.. hahaha.. actually I don’t have any idea how to tell my friends, especially kawan lelaki..

Jadi ayat kat atas tu alhamdulillah tak jadi kat saya.. setakat ni lah.. and I hope for the rest of my life.. insyaAllah

Dan kawan saya bagi tips untuk melindungi hubungan dari b.. dari sebelum kahwin ni kena doa..

“Ya Allah, jodohkan lah aku dengan dia (nama) sehingga ke syurga, pelihara lah perhubungan kami dari segala perkara yang tak elok dan tetapkanlah hati kami untuk satu sama lain..”

Sebab doa ni senjata kita.. hati kita Allah yang pegang, jadi minta pada DIA untuk jagakan semuanya.

Beringat sebelum kena..

Tiada ulasan: