9.6.16

Hari lahir yang takkan dilupakan

29 May 2016

Genap usia saya 27 tahun. Dulu-dulu memang saya menunggu tarikh ni.. dah berusia ni.. memang tak nak tunggu.. hahahahaha..

Alhamdulillah for everything I had now. Thank You Allah.

Setiap kali birthday saya suka buat sesuatu untuk di kenang… tahun ni saya buat cheese cake dan pudding karamel for my treat.. both of dishes is my favourite.. so, I don’t mind nak bersusah payah untuk bake them…

Saya bakar kek malam sebelum tu.. dan pukul 12 malam saya dah tidur… same like last year, 1st birthday wish is from my fiancé.. since last year kalau tak silap memang mesej dia yang masuk dulu.. tahun-tahun lepas received phone call from kawan-kawan lelaki.. tahun ni no more… rasa pelik lah jugak.. hahahahaha…

Bangun pagi 29 May tu saya cari kek dulu.. angin saya sebab ada kesan kek kena cubit.. malam tu adik sepupu lelaki tidur rumah.. adik-adik saya takkan berani nak sentuh punya…


cheese cake blueberry
3 bahan je tau nak buat cheese cake ni...
nanti saya share resepi...


Saya potong lah kesan-kesan kena cubit tu.. sebab nak deko.. deko comel dan snap picture.. then saya letak balik dalam fridge. Selepas sejam macam tu.. adik bukak fridge.. tak tahu macam mana… tergolek habis kek saya… saya belum rasa pun lagi! Tu yang buatkan saya frust.. mengadu dengan tunang sendiri.. dia suruh beli kek SR.. boleh dia cakap macam tu? ggggggrrrrrr!!

Nangis-nangis lepas tu tertidur.. lepas asar keluar.. basuh kereta.. pergi amik angina petang kat tasik shah alam.. Awkward kat sana, sebab orang berpasangan.. kau sorang-sorang… haihhhhh.. =.=”

Malam tu dinner Nandos.. teringin nak makan Nandos masa tu.. pergi lah dinner sorang-sorang..
Dan sesungguh nya ini lah kisah birthday paling tragis sepanjang 27 kali celebrate birthday…

Kek tu saya rasa bahagian yang saya potong.. 

Tiada ulasan: