16.12.16

Pregnancy Stories : 3rd

saya ajak suami scan di Klinik Popular, Bukit Tinggi, Klang..
klinik ni tepi ke depan Giant.. dekat dengan Old Town White Coffee...
reason sebab scan kat sini murah dan dekat dengan rumah...
orang kata scan pertama kali ni sebab nak pastikan janin berada di tempat yang betul..

klau ikut kiraan minggu masa tu dah 8 minggu..
tapi sebabkan period saya tak regular..
doktor ikut scan..
tapi tak jauh pon..
lari seminggu lewat je..
maknanya masa scan tu 7 minggu..
tapi mengikut pembacaan saya..
nanti pergi KK kena scan lagi sekali..
sebab period saya tak regular..
dan tarikh edd kemungkinan akan bertukar lagi...
jadi kita tunggu lah nanti yer...

mula-mula cadang nak pergi bukak buku pink / merah tu awal bulan December..
tapi sebab saya mengalami sakit kepala yang sangat teruk..
jadi, saya buat keputusan nak pergi 21hb November..
kalau ikut kiraaan saya dah 11 minggu..
hampir nak masuk 3 bulan kan..
tapi ikut scan hari tu baru 10 minggu lah kira nya..

2 minggu lepas saya dah call Klinik Kesihatan Bandar Botanik..
staff cadangkan pergi hari Isnin @ Khamis untuk buat buku..
tapi saya lupa nak tanya.. kena bawak surat nikah ke tak...

so, next stories kita cerita macam mana prosedur bukak buku pink / merah tu yer...

Tiada ulasan: