6.3.17

Menu raya : Masak lodeh / lontong dan Sambal Sotong Kembang

Minggu ni masuk minggu ke 26...
perut pun dengan jaya nya dah ke depan..
bravo sangat....
sampai ramai tegur.. besar nya perut kamu...
ateeeee... kuat makan.. mana tak besar...
baju pun banyak yang tak muat... terpaksa beli baju baru 2 3 helai..
tapi saya tak beli baju mengandung pun...

semalam pagi pergi Pasar Pagi..
topup barang basah...
jadi selalu lepas balik pasar beli breakfast..
tak payah masak lunch..
by pukul 12 tengah hari saya masuk bilik..
tidur.. muahahahah~~
qada' waktu tidur subuh-subuh pergi pasar..

dari Jumaat lepas mak mertua bagi hint suruh masak sotong kembang tu..
katanya room mate suka sangat makan..
room mate saya tu apa je tak suka?
masak lah apa pun..
dia makan je..
alhamdulillah... dia jarang complaint masakan saya..
cuma selalu cakap kenapa masak sedap sedap.. macam mana nak diet?
hahahahahah~~~
sungguh benar lah kata orang..
lepas kahwin perut lelaki akan maju ke hadapan...
berbuih dah mulut suruh pergi jogging...
tak terbukak hati lagi agaknya...
tengok je lah sampai bila...
katanya nak diet bila saya dalam pantang...
we'll see how...

bangun around 3 petang terus masuk ke dapur.. mulakan langkah masak sotong kembang tu..
kebetulan ada seketul nasi impit..
rebus lah terus..
buat sekali masak lodeh..
dah jadi macam menu raya..
takpe.. makan lah sekarang puas-puas..
insyaAllah masa raya nanti saya tengah berpantang..

jadi hari ni bawak bekal lauk tu lah..
bulan ni kena jimat..
paras kewangan tu ngam ngam sangat.. 😟






this is my bowl..
heaven sangat dapat makan puas-puas..
😊


Tiada ulasan: