31.5.18

Persiapan raya.

Assalammualaikum.

Lama tak menulis di sini. entah masih ada pembaca atau tidak. tapi tak kisah. sebab menulis tu suatu kepuasan. Tahun 2018 paling malas menulis di sini. sebab suka membaca je...

Hari ni dah masuk 15 Ramadhan. persiapan raya korang macam mana? Last year raya dalam pantang  kali ni raya anak dah pandai berlari. So, excited lebih. 

Baju jalan raya untuk Amani beli masa PADINI sales akhir bulan 4 hari tu. Senang settle kat situ je. Cuti Wesak hari tu, pergi GM Klang, ingat dah keluar awal. Rupanya ada lagi awal. hadoiiii laa... mencari parking macam cari emas..

Masa sampai GM lepas cari parking dah pukul 11 pagi.. dengan tak bawak stroller nya, aku dah risau.. risau sebab nap time Amani 11 lebih ke 12 lebih.. Setengah pertama dia okay, lepas tu dah lain macam. Husband pulak, dia bukan boleh bertenang kalau anak dah meragam. Kalau aku, buat tak tahu je. hahahahah~~~ buat pekak. 

Baju raya aku tahun ni tempah, sebab nak sedondon. Husband beli je. Sebab baju melayu senang cari. kaler tema tahun ni pun yang senang je. insyaAllah senang lah jumpa nanti. Kakak tailor kata, boleh collect 3hb ni. lepas tu boleh dah cari baju melayu. 

Amani pakai kebaya tau tahun ni. tak sabar nak tengok. Tapi lengan aku suruh MIL potong, buat senteng je lengan nya. takpe lah, baju budak. lagi lagi anak aku jenis kuat peluh. 

so, korang dah start baking kuih raya ke?


Tiada ulasan: