3.9.19

3 September 2019. Happy Anniversary.

Assalammualaikum.

Lama tak menulis di sini. Berhabuk gila. ramai pun blogger otai dah tak menulis. kan? apatah lagi aku blogger picisan.. 

Today, 3rd September tarikh ulang tahun anniversary perkahwinan yang ke 3. 
Masih muda. Masih setahun jagung. dan aku masih belum pun kenal suami aku sepenuhnya. 
This is reality. 

Aku berkawan 4 tahun dengan dia sebelum berkahwin. tapi kami tak couple and we not closer towards each other. Banyak bercerita bersama tapi masih ada rahsia antara kami. 
Sepanjang perjalanan ke angka 3 tahun. Tak banyak perbalahan kami lalui, ada je gaduh gaduh manja, gaduh gaduh kasar. tipu sangat kata takde. 

Masa kami berdua singkat, hanya 9 bulan. kemudian Amani lahir. Aku anak sulung, yang dah biasa uruskan budak kecik. Dia anak bongsu. Dia banyak sangat dengar cakap cakap orang. Jadi aku,  cakap kat dia. Anak kita, kita uruskan cara kita. Zaman sekarang senang, ada FB, ada google dan jugak banyak forum kan? 

Aku dan dia sama je, kurang sabar dan cepat marah. Tapi sejak berkahwin ni, aku dah slow down kan kemarahan aku. For sake of my marriage. tapi ada masa aku hambuskan je apa yang terpendam. simpan dalam hati tak guna, sebab orang tak tahu apa yang menyebabkan kau marah. kan?

Terima kasih Allah atas perjalanan perkahwinan kami. dan Terima kasih kerana memberi kami Syazwina Amani. 

Tiada ulasan: