30.10.09

tips untuk mereka yang tidak tahu memasak

tips nie berguna untuk sesiapa yang tidak tahu menahu untuk masak makanan.

1- simpan semua nombor telefon yang boleh membuat delivery makanan 24 jam. ini berguna semasa anda lapar yang tidak tentu masa ataupun ada tetamu datang.

2- anda bolehlah membeli rumah @ menyewa rumah berdekatan dengan kedai makan. sennag lah untuk membeli jika anda berasa lapar.

3- anda harus lah membeli banyak stok makanan segera ataupun snack.

4- anda boleh atau diharuskan menetap dirumah ibu dan bapa anda bagi memudahkan anda untuk makan makanan yang berkualiti dan sedap lagi jimat.

5- silalah pergi ke agensi pembantu rumah bagi mendapatkan orang gaji untuk memasakkan makanan untuk anda.

6- owhh..last skali..jgn lupa untuk membeli peti ais yang besar. ini memudahkan anda untuk menyimpan barang3 makanan yang anda borong tadi tu yea..

silalah amalkan tips ni..mana tahu berguna untuk anda yea..:)

10 ulasan:

aku dan secalit warna berkata...

hahahahhaha..bgus2

Cik Cookie berkata...

btl2
Cik Cookie sokong and mmg cik cookie wat camtuh.
hehehhehe

Siti Fatimah Nabihah berkata...

hahaha.. ct sokong sgt tips2 ni.. hoho.. mudah senang cepat..kah3

IxoR@ berkata...

hehehehe...good idea!

mmg sonang aje tuh....tips yg no 1 !

~eZmALiZa~ berkata...

bernas juge yer..bole dijadikan contoh..huhu.. :)

butterfly berkata...

aku dan secalit warna : silalah amalkan yea..:)

CC : owhh..CC dh amalkan rupanya..

Siti Fatimah Nabihah: mmg mudah..that's y i kongsi3 ngn u all..

IxoR@ : hehe..try yea IxoR@ :)

~eZmALiZa~: agak bernas lah jgk..hehe..:)

fatimah arr berkata...

sgt bagus..
yg plg best duduk dgn ibu bapa la..
jimat yg amat..
huhu..

.o r k e d. berkata...

da tuka url.sila update ya (:

the berry mary berkata...

zira suke tips no 1!hee..sebab selalu buat..pemalas girl!ngee;p

butterfly berkata...

fatimah arr : sgt jimat kan? ehee:)

the berry mary: taw dah..zira suke delivery3 nie....suke memberi sedekah pade mereka..hahahahaha:)