20.12.09

cerita weekend aku!

aku dalam mood kepenatan yang teramat..dari jumaat lagi aku bz dgn kerja kenduri kahwin sepupu aku..die ni sepupu lelaki sulung yg berkahwin dlm family aku..that’s why everyone in my family was too excite..i am excited too…kerja yang berbulan-bulan dirancang..di siapkan..tapi habis dalam sekelip mata je kan?? tapi..penatnya..TUHAN je yang tahu..
mak bapak pengantin dan pengantin lagi lah penat..sana panggil..sini memanggil..owhh…dah tak larat nak berjalan ke sana ke mari..sian aku tgk..pengantin pun muka rtak bermaya je..penat sgt..mak pengantin lak..dah picit-picit pale…pening pale katenya..
habis je kenduri tadi..pengantin kena kira kuali, periuk belanga, pinggan, mangkuk, cawan..semualah yang di gunakan..sebab tu semua harta orang lain yang di pinjamkan..so..kenalah cari semuanya dulu..lucky xde yang missing or pecah..kalau tak..botak lagi pale..nak membayar ganti rugi…
bape hari ni aku duk ckp kat ibu aku..nnt aku kahwin..wat katering je..tak payah rewang-rewang..sebab ibu aku ni tak boleh terlampau penat..nanti sakit demamnya..seminggu pon lum tentu baik..dan aku jugak ckp..kahwin nnt aku nak wat kat dewan..nnt aku tak pyh nak tolong kemas-kemaskan?  nasiblah abang sepupu aku tuh dah upah orang awal-awal untuk cuci periuk belanga after kenduri habis..klu tak..pengantin lah yang kena buat kerja-kerja tu kan?
eh..apa ni cik siti hajar..study pun lum habis..dah planning tuk persiapan perkahwinan..haishh..kang di cop anak dara gatal kang..tak mahu..tak mahu..saya anak dara pemalu…hee~~
cerita dan pic tuk majlis tuh nnt aku upload erk…mata dh nak terkatup ni..esok kena bangun pepagi..nak kena balik kolej..penatnyeeee….cian tanaman kat farmville dah mati lah tu…cafeworld pun..mesti makanan dah berulat..[ingt game lagi tuh!]

Tiada ulasan: