25.1.10

baik jadi bodoh kalau macam ni!

makin tinggi belajar makin rendah akhlak seseorang..betul tak? siapa setuju? kebelakangan ni korang tengok je lah berita-berita yang disiarkan di dada-dada akhbar sungguh mendukacitakan..

cuba baca berita-berita yang aku dapat ini..

pelajar jurusan perubatan yang baru pulang bercuti di tanah air apabila sanggup memukul bapa kandungnya sendiri selepas permintaannya untuk mendapatkan wang RM1 juta tidak dipenuhi.

selanjutnya baca disini

pelajar jurusan perubatan..nama jurusan je orang dah boleh tahu yang dia seorang pelajar yang bijak pandai..tinggi harapan ibubapa menghantarnya belajar diluar negara..tapi boleh buat perangai macam ni?

pelajar ipt menjadi bohsia, gro, dan perempuan simpanan..apa kes tu? kalau pun tak cukup duit..banyak lagi kerja yang halal yang boleh korang buat..tapi kenapa pilih jalan yang songsang macam tu..mana pergi akal fikiran korang yang cerdik tu untuk berfikir mana yang betul mana yang salah?

abah aku selalu cakap..kalau buruklah perangai macam ni..lebih baik tak belajar tinggi-tinggi..tak masuk kolej pun tak pe..nak buat apa anak belajar tinggi tapi perangai macam apa..akhlak tak de..ntah lesap ke mana..

dunia sekarang ni makin ntah pape kan?

10 ulasan:

Rara berkata...

ni la mnusia akhir zaman..mtk2 kita terlindung dr mda2 cmtu..

asna cute berkata...

semoga kita dilindungi oleh-Nya.

Amin..

butterfly berkata...

Rara : iye..manusia akhir zaman..

asna : amin~~~~

Uruchimaru @ kf berkata...

haah ler gwe pun x fhm skrg nie..!

dila berkata...

bimbang juga nanti kalau ada anak2..nk doakan suh jadik cerdik saje tak cukup..

klo gitu iarlah anak buduh..tp tak menyusahkan..

tp lagi baik anak cerdik tp pandai balas jasa..
bukan tanggang moden.

arekymz membuyau berkata...

kesian mak bapak yg perabes duet ntok tgk anak2 dye berjaya..

––––•(-•.cik.•-)•–––– berkata...

ades.
tersentuh..
mintak2 xjadik macam tu kemudian hari..
T___T

butterfly berkata...

Uruchimaru @ kf
maklumlah..dunia maju..perangai pun maju sangatlah..

dila..
ha'ah..mudah-mudahan kite x dpt ank mcm tu..

arekymz membuyau
taw xpe..tggi hrpn nk tgk ank berjye..

––––•(-•.cik.•-)•––––
yup..mintak3 kite x jadi mcm tu..
amin~~~~~

yanalolu'xx berkata...

rileks2..

lau cume salah kawen tu ok kot..

tp lau realiti, ko salah kawenkan aku, aku pancung ko hidop2..

ape aku pedulik..

D:

butterfly berkata...

yana!!

salah komen..