1.2.10

hidup tak boleh selalu bahagia..:)

bila hidup ni terlampau bahagia..susah jugak..sebab bahagia tu kadang kala buat kita alpa..buat kita lupa siapa kita sebenarnya..bila dah jatuh tersembam ke bumi..baru nak tengok langit..baru tahu langit tu tinggi ke rendah..itu lah sifat manusiakan?

bila kita jatuh..tak bermaksud kita gagal untuk selamanya..gagal mungkin untuk sementara supaya kita mengenal diri kita sebenarnya..ALLAH tu MAHA ADIL..apa yang kita buat..pasti kita dapat balasannya..lagilah dengan dunia sekarang ni..ALLAH bayar tunai je semuanya..tak de hutang-hutang dah..baru kita tahu..apa salah kita..di mana silap kita..

biar kita susah dulu..supaya senang di kemudian hari..cuma bila masa kita susah tu..kita perlu bersemangat tinggi untuk meneruskan perjalanan..kita perlu tabahkan hati kita untuk melangkah menuju kebahagiaan..

hidup ni ibarat roda..fikir-fikirkanlah..

7 ulasan:

Uruchimaru @ kf berkata...

yup setuju...so bile dh melangkah 2 ke hdpn sile toleh ke blkg sekali..

nurain rodze berkata...

macam mana aku nak kaitkan hidup dengan roda ?

maisyara Pot! Pot! berkata...

btul 2.. so,jgn merungut biler tk bahagia.. ngee^^

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ berkata...

jika kita slalu di atas~
kita akan lupa kesusahan org di bawah~
blajarla hidup di bawah n atas~

ape aku ngarut nih?

butterfly berkata...

Uruchimaru @ kf : yup..tengok tapak kaki yang tinggal kat belakang tu..:)

nurain rodze: fikir-fikirlah sendiri yea..;p

maisyara Pot! Pot! : jangan merungut?? tapi tu lah sifat semulajadi manusia deq..:)

ayu : aku tahu dah ko selalu merepek je..;p

zella berkata...

byk2 bersabar....
life is not a bed of roses...

@ku d! sin!e berkata...

bak kte aizat..
fikir-fikirlah...
huhu