6.4.10

pasangan anda curang…

minggu lepas ada dengar ceramah di tv..program semanis kurma..tajuknya pasangan yang curang kot..tak berapa ingatlah..tapi di sini aku nak kongsi bersama-sama dengan korang sebab munasabab kaum lelaki curang.

  • kalau perempuan boleh curang mengapa tidak dia begitu.
  • memang tabiat lelaki..suka memburu sesuatu yang menjadi rebutan..
  • nafsu lelaki kepada perempuan yang terlebih..
  • konon-konon berlgaak romeo lah, sebab ramai perempuan sekeliling dia..
  • ego lelaki..nak tunjukkan ego dia yang dia pun boleh buat perkara yang sama..
  • lelaki tergoda..tak tahan dengan godaan..

sebab perempuan curang pada pasangannya..

  • tidak diberikan perhatian yang sepenuhnya..
  • pasangan sendiri curang..
  • cara pasangan melayan mereka berbeza sebelum kahwin dan selepas kahwin..
  • lelaki tidak pandai membelai perempuan..

itulah diantara sebab munasab yang aku ingatlah dari program tu..

jadi kesimpulannya..what you did or what you give..you will get back?? right?

nanti aku akan update pulak cara mengatasi diri kita curang dan juga pasangan kita curang..tunggu ye..

6 ulasan:

annadzirah berkata...

hoho.
setakat ni xad pengalaman lagi.
d:

butterfly berkata...

xpe..amik iktibar dr kisah org lain..

mIsH IeRA cIK irAh berkata...

hurm.alahai. kalo x kawen lg da curang bye2kan je lakan ? :| 2 fakta dari lelaki la kan: lelaki x bleh di percaya.2]lelaki yg byk berjanji memang x leh di percaya sebab dorg akan takut dgn janji2 dorg tuh

saya_arief berkata...

hoho..suke ayat tuh..
wat u give is wat u get..
lebih kuwang ar tu an..

kanip mito san berkata...

normal situation....

KizZ berkata...

yup..betu..setuju..
memang mostly sebab2 org curang cm 2lah..

jauhkanlah dari kizz..

semoga awak juga tidak..