29.9.10

fesyen manusia zaman 2010...

perasan atau tidak, fashion sekarang ni makin pelik-pelik... boleh pecah perut gelak tengok gaya orang berfesyen...

pagi tadi saya pergi kerja... ada seorang makcik ni... pakai baju kelawar tu.. yang selalu buat baju tidur tu.. tapi yang baju dia pakai ni paras bawah lutut je.. lepas tu dia pakai tudung paras perut... haaa... memang geleng kepala saya tengok... siap gelak tak hingat dunia taw! cuba korang bayangkan....




kes ke-2...customer mcd.. pakai seluar yang jenis ketat tu... apa ke nama seluar tu...legging ke?? dia pakai seluar tu.... then pakai blouse... lepas tu pakai tudung... aduss... kes hancus betul...




kes ke3... pakai baju dah siap lengkap dah... kira longgar lah sana sini.. lepas tu pakai tudung... tapi di selak sampai nampak dada tu.. terkedu tengok.. makcik-makcik ramai buat begini.. nak kata nak tunjuk rantai.. tak nampak pulak lip-lap-lip-lap emas tu... yang nampak daki kat dada je... hishhh... elok-elok tudung tu tutup dah.. molek dah.. macam mana lah leh selak macam tu.... dah ramai kot yang macam tu... bukan tersengaja tu.. memang di sengajakan... 




dunia sekarang makin mengarut.... agak-agak time anak cucu cicit kita macam mana pulak fesyen orang Islam ye?? Istilah tutup aurat tu makin tak di fahami agaknya??


saya pakai tudung dengan lengan pendek pun dah rasa janggal.. mereka tu tak rasa ke janggal?? hisshhh... betul-betul tak fahamlah...


9 ulasan:

maisyara Pot! Pot! berkata...

jumpe org macam ni cakap kesian je. tak leh nak nilai lebih, takut tempias dekat kita. :)

Are-Gya berkata...

mungkin dia "miskin" kot..huhuhu

butterfly berkata...

mai: sebab tu cakap tu kena beringat sikit.. kan??

aregya: ntah lerr dema tu..

mrs berkata...

salam kenal :D
ada kdg2 bka,kdg2 ttp
mcm fesyen~~moge d jauhkan.Amin

mrs berkata...

salam kenal :D
ada kdg2 bka,kdg2 ttp
mcm fesyen~~moge d jauhkan.Amin

jeBateja berkata...

hik...hik...mcm2 lah sekarang ni erk...kita tgk org pas tu kita ingatkan diri kita ok dah...berger ayam satuuuuu...

Afeeqa berkata...

itu namanya perilaku luar tabii. hahahaha !

~♥ iella ♥~ berkata...

kita tngk baju diorg pakai dah ketat..tp bg diorg yg pkai tue biasa ja...
errmm..nk nasihat klu adik2 kita okey la..
Akhir zaman kot...manusia mkin lalai...

salam kenal...

maisyara Pot! Pot! berkata...

yap! :)