4.7.11

bukan mata duitan!

tadi baca entri Nelly.. my ex-classmate.. 

money talk..nak kupas sikit entri dia tu...

yesss... we understood very very well about this tag..

money cant buy us happiness

or in BM

duit tak boleh beli kebahagiaan..


betul cakap nelly.. tag tu kena ubah sikit kot.. dulu-dulu bolehlah guna tag tu.. tapi sekarang.. we really can't accept it.. in certain things yes.. we do accept it.. we use this tagline.. 

tapi, zaman 2011 ni.. tagline tu ramai sangat tak boleh terima... dalam banyak perkara tak boleh guna dah..


bukan mata duitan...$________$ tapi paham-paham sendiri lah yer.. hidup di dunia yang makin canggih makin moden ni.. everything is money..


berkepuk-kepuk duit.....



tapi tu laa.. pasal duit boleh buat kita bermusuhan..bunuh-membunuh.. putus sedara.. kan kan..?? kadang pasal seposen pon boleh gaduh adik beradik.




bayangkan ada pokok duit betul punya macam ni..
confirm tak de kes rompak, rasuah and etc..



2 ulasan:

Are-Gya berkata...

btul2 skrg duit duit duit
dok umh pon nk pkai duit tau..
ayak..mne tak nya..bil elektrik, bil air, tu blum msuk bil internet. btul x? walaupon zaman skrg ni duit segalanya..tp jgn sbb duit kita gila..huhuh

butterfly berkata...

memang boleh jadi gila pon di sebabkan dwet..