16.4.12

Saya merisik... ehh..?

semalam saya pergi ke Tanjung Karang.. my cousin nak bertunang.. kiranya kami ni rombongan nak merisik dan sekali gus bertunang lah.. dia sebaya saya, 23tahun.. sobs..sobss... :( ok, aku memang emo! hahaha..

takde yang menarik cumanya saya rasa pertama kali saya rasa Tanjung Karang tu sebenarnya luas.. kesian ye saya ni, padahal saya duduk area selangor tapi tak tahu pasal Tanjung Karang.. sampai sesat-sesat kami.. Masya-Allah, rumah tunang die ni, ke dalam and rumah dia tandas di luar.. uoohh.. kesian kat saya, jenuh menahan untuk pergi toilet.. sanggup tunggu majlis selesai.. malu kot nak jalan mintak lalu.. nenek saya cakap "kalau kita bermalam kat sini, jenuh nak menahan kencing.. tunggu subuh esok.." hahhaa.. gelak je saya dengar nenek saya cakap macam tu...

Masa sampai je rumah tu, kami di hidangkan air sirap sejuk.. dengan muka tak malunya, orang belom pelawa minum, kami terus minum.. mak aii.. dahaganya.. hikhikhik:p nenek dari jauh bagi signal.. janji nak sampai pukul 2.00 petang, tapi bertolak pon dah lambat.. singgah solat semua.. haa.. sampai lebih kurang 2.45petang.. cakap kat pihak perempuan hanya 5 kereta je.. sekali.. hamek... 8kereta..agaknya tuan rumah terkejut sangat masa tengok rombongan kami... keluarga belah my mum memang agak ramai.. adik beradik my mum je ade 8 orang.. belum lagi sepupu-sepapat my mum..

keluarga belah perempuan mintak majlis buat 11/11/12.. jadi tempoh bertunang hanya lebih kurang 7 bulan je.. hantaran pulak serba satu dan belanja hantaran 6666.60... lepas dengar tu, directly saya tanya nenek saya, serba satu tu macam mana? nenek saya kata, masa nikah nanti pengantin lelaki kena sediakan cincin, gelang tangan, rantai dan anting-anting... perghhh.. emas memang mahal pulakkan sekarang ni? saya pun nak macam tu jugaklah nanti.. kena bagi warning to future husband beli emas dari sekarang, tiap tiga bulan beli satu barang kemas...taklah terasa banyak sangat duit keluar.. eehhh.. tuan blog mula merepek... tetibe teringat saya takde future husband lagi.. muahahaha (=







Lelaki memang tak ramai dalam family kami..



Kaum hawa memang ramai..











semua tekun mendengar.. takde pantun-pamtun erk.. straight to the point je.. "kami datang nak merisik dan sekali bertunang.. kalau terima, nak tengok tuan badan ".. haa.. takdenya nak pantun-pantun ni.. buek ponat je..












yang pandang kamera tu my mum and my yongest sister.













time penyarungan cincin.. dalam hati dia mesti berdebar-debar kan?


ehh.. awat muka die macam senyum di tahan.. ke macam nak nangis??


ni nampak benor muka die macam nak nagis.. sabar dik.. belom nikah lagi... hikhik;p



ni lah tunangannya...




ni adik beradik tunang lelaki..







akhir sekali.....





maafkanlah tuan blog yang over ni..
i tahu i cun pada hari tersebut... muahahaha=]
***muntah hijau***

Tiada ulasan: