11.6.12

Menjahit untuk menjadi isteri mithali..

Assalammualaikum..\

Happy working guys... even malas.. hehehe.. saya lah tu...;p

Dalam sebulan dua ni..saya ada keinginan yang membuak-buak sekali...ayat dramatis betul.. keinginan nak belajar menjahit... serius! rasa teringin sangat-sangat nak belajar menjahit.. saya nak ambil kelas menjahit baju kurung biasa dan baju kurung moden.. lepas tu pasang angan-angan nak ambil tempaham orang.. tengok tu.. dah berangan.. hikhik:p



sumber: murai.com


saya rasa sekarang ni makin susah kot nak cari orang yang bebetul menjahit kemas dan teliti.. sedap je bila pakai baju tu kan? kalau ada pun mahal.. memang mahal betul lah.. sepassang baju kurung biasa upahnya RM55.. see.. mahal! jadi saya rasa saya nak belajar asas baju kurung dan baju kurung moden ni sebab bila dah belajar asas, macam-macam yang kita boleh buat.. setuju tak? macam dulu, saya pandai masak sup dan sambal je.. sekarang ni, bagi lah lauk apa pun, insya'allah saya boleh olahkan jadi menu.. perkara asas tu yang penting...

lagi-lagi sekarang trend dress labuh dan skirt labuh.. senang je saya rasa nak menjahitnya.. cuma kena pandai mencari rekaan yang up-to-date untuk menjualnya.. kan? boleh jadi businesswoman tak?

bila saya suarakan kat ibu... ibu cakap; mana ada orang tempah baju kurung dah sekarang ni... sedih kot rasanya.. tapi bila difikir-fikirkan balik.. baju kurung takkan hilang dek zaman.. sebab nak pergi sekolah pun kena pakai baju kurung kan? kalau masuk ipta pun ramai yang memilih pakai baju kurung dari baju kebaya... nak pergi kelas pakai baju kebaya sesekali bolehlah.. kalau hari-hari? mau jadi ratu kebaya...

saya akan teruskan jugak niat saya nak belajar menjahit ni.. kalau tak layak ambil tempahan pun takpe.. sebab bagus perempuan ada asas macam-macam ni.. kan? nanti bila dah berkeluarga boleh meringankan beban suami.. ehem ehem.. nampak tak saya bakal jadi isteri mithali.. kihkih;p masuk bakul angkat sendiri kan??

saya dah ada asas memasak, membakar kek atau kuih dan jugak asas mendandan diri.. jadi nak complete untuk jadi satu pakej yang bagus kena ada asas menjahit juga...

4 ulasan:

asna cute berkata...

terpengaruh dengan asna ke? hehe bagus2. sory tau. Skirt lambatttt lg nak siap sbb tgh tunggu mood smpi hehe

Cik Siti Hajar berkata...

taklah asna.. sebelum2 ni mmg nak blaja menjahit dah.. tp tangguh2.. bile tgk rmi org sekeliling yg blaja.. jadi terus berkobar-kobar..

zety berkata...

uish bagus niat tu.

teruskan2 =)

lagi satu kalau beli baju siap pun dah beratus ratus sekarang padahal kain cotton tu zaman dulu2 tak la mahal mcm tu sgt =(

Cik Siti Hajar berkata...

betul... hehe... mahal kan.. lagi2 langsir.. hehehe.