24.12.12

Ber steamboat dan ber grill...

last week 2 kali saya pergi makan steamboat.. mula-mula hari Isnin ke Rabu ntah.. kali ke-dua hari Sabtu.. saya memnag suka makan steamboat ni.. lagi-lagi tang all you can eat... memang boleh berumah tangga kat kedai tu.. hihihi:)

Restoran 1: Steamboat Antarabangsa..

kedai ni kat dalam Pearl Harbour Place.. belakang rumah saya je.. kat Klang ye.. tingkat 3.. dalam bangunan ni ada MBO.. rasanya orang-orang kalng duk panggil MBO nama bangunan ni.. tak ramai orang.. maybe sebab hari biasa kot..

Harga : RM 23

pilihan makanan dia okey lah.. tapi yang bestnya.. ade pilihan jeruk.. hehehe... selama saya pergi mana-mana steamboat memang tak pernah jumpa jeruk-jeruk ni.. dessert ice-cream tu biasa dah kan.. the best part is.... kat sini boleh buat grill juga...

bagi saya makanan kat sini lebih nampak bersih dari Flaming Steamboat.. tapi pilihan makanna dia memang tak boleh lawan Flaming laa..

  tempat dia bersih je... :)



 pilihan mi dan juga jeruk!!!






 antara pilihan yang ade..



 ade kambing...!! sedappppppp =)



 kawan saya ni tanya.. "nape kau nak tangkap gambar je ni?"
saya senyum je..



 pilihan sayur-mayur yang ado... :)




 yang ni kalau takde.. boleh cari gaduh.. 

my feveret!


 berasa-asap... 
penuh pinggan 1 meja.. padahal makan 3 orang je..



ni dah nak balik..

dia ade sediakan sumi jelly tu sekali.. makan dengan ais-krim sedap you'olss!!

overall makan kat sini nak borak-borak lelama memang berbaloi.. tapi kalau korang bebetul nak feeling makan steamboat bukan disini.. sebabnya kuah tomyam dia tak best... saya banyak makan grill je kat sini.. perapan bahan frill die memnag sedap!! dan lagi satu air yang boleh refill hanya ice lemon tea je..overall saya bagi 3.5 / 5..


Restoran 2 : Seoul Garden, Setia City Mall

lama dah mengidam nak makan kat sini.. tiap kali nak pegi je ada halangan..so, sabtu lepas baru hajat tercapai.. itu pun ada orang ajak.. nak pergi sendiri memang tak ler.. kalau nak makan buffet cam gini, kena ade kawan..baru sok.. kalau sorang je.. mesti makan tak best..


 ni choice antara choice yang ado...


 banyak jugak pilihan air die..
tapi nasihat sy, kalau nak makan cam ni..toksah lah pilih soft drink tu..
kang makan sikit je..
wat rugi okey! nayar mahal-mahal dapat minum air je...



 ni dessert..
ade nata de coco..
ade susu, santan, gula merah..
salad buah..


 antara pilihan sos yang ade...:)



 



dah habis makan...
banyak gile makan.. 
sampai malam saya kenyang,..


kalau nak makan sini korang usha website die yer.. tempat pemanggang tu kalau berkerak, boleh mintak dorang tukar.. kalau sup tomyam habis, tak tahulah boleh refill ke tak.. sebab dia terus je bagi se-jug kuah tomyam.. yang ni pun saya lagi banyak makan benda grill dari steamboat.. kawan saya kata pilihan lauk-pauk dia berbeza.. dinner lagi banyak choice.. saya pergi ni time lunch, so, choice agak kureng sikit..




muka kekenyangan =]


alhamdulillah rezeki murah sangat last week.. thanks pada kawan-kawan yer!

2 ulasan:

Nurfilzahnurfya berkata...

sedapnyer. lapa lapa. hihi

Unknown berkata...

saya pun suka steamboat grill ni
sedap
try lah island steamboat kat U5, Kg subang. tak pun rebus2 steamboat kat seksyen 16 shah alam
arrghhh...malysia sgt heavne dengan makanan yg sedap2