10.1.13

Nostalgia diari dolu-dolu..



Masa kecik-kecik dulu korang ada tak diari? Saya ingat lagi masa zaman sekolah rendah.. kalau pergi kedai buku.. tengok buku yang cantik sikit.. mesti nak beli.. buat stok diari.. hahaha.. acah-acah macam banyak je yang ditulis.. saya rasa mesti ramai kan yang ada diari ni.. kan?? masih simpan lagi tak?

Saya tak ingat bila masa nya saya start menulis diari.. time tu tulis lah pasal ketidakpuasan hati.. pasal yang happy takdenya saya nak tulis dalma diari tu.. mengong kan? Orang benda happy lah kena tulis.. hahaha:D saya pernah tulis nak lari rumah.. sebab ibu abah asyik marah-marah saya je.. biasalah, otak budak-budak..kerjanya asyik nak lari je dari rumah.. masa saya darjah 5 ibu jumpa diari tu.. habis dia khatamkan diari tu..siap cerita kata bah lagi.. lepas tu apa lagi.. kena bahan lah.. abah tanya. “bila nak lari tu?” boleh?? 

Bila dah start kantoi tu…saya memang tak tulis dah diari..taubat nasuha terus!! Tapi bila mood tak stabil.. saya amik kertas dan tulis.. apa yang saya tulis pun saya tak tahu.. as long saya tulis sampai perasaan tenang.. then, kertas tu saya akan koyakkan.. hehehe.. belajar dari kesilapan.. tak nak orang tengok..

Agak-agak relevan lagi tak diari tu zaman sekarang ni? Rasa-rasanya bebudak sekarang guna medium blog atau tumblr je kan??

kalau adik saya yang bongsu tu.. asal jumpa buku nota yang comel je mesti buat tulis lirik lagu.. =.="

Tiada ulasan: