27.2.13

kain batik



Tadi baca blog Puan Zanif.. pasal kain batik.. to be honest, saya tak pernah pakai kain batik.. berkemban tu ada lah.. ni yang memang pakai kain batik dalam rumah.. saya prefer pakai seluar.. 

Selalu kalau kat rumah time weekdays, saya sampai rumah dalam pukul 7 malam.. mandi terus sarung baju tidur.. baju tidur yang saya selalu pakai macam gambar kat bawah ni.. saya selalu beli kat Jusco je.. RM10 – RM15 je.. tiap-tiap bulan memang beli sehelai baju tidur.. tapi paras bawah lutut laa..








Kalau weekend, siang saya pakai seluar je.. senang.. abah adalah jugak marah saya.. sebab dalam adik-beradik saya je yang tak pernah pakai kain batik ni.. tak tahu pun nak pakai camne.. ibu rileks je.. takde pulak cakap apa-apa.. tapi ada jugak dia belikan.. selalu yang ibu beli tu, saya bagi adik saya pakai.. dah jadi hak dia lah.. lagipun, kalau pakai kain batik ni time tidur.. bangun tidur kang tak berkain dah.. hehehe…

pernah sekali, baju tidur saya ntah mana hilangnya semua.. ada yang adik2 tengah pakai.. ada yang belum basuh..ada yang belum keing lagi... fuhhhh... menyirap saya.. yelah, kita nak pakai takde pulakkan.. terus saya bebel2 kat adik2 saya.. lepas ni jangan usik lagi baju tidur saya.. sekali kena sound dengan abah.. pakai kain batik kan senang.. melambak ada dalam almari tu..  terus daku terdiam.. kang teruk kena sound lagi...

Tak tahu lah bila nak belajar pakai kain batik.. tak teringin pun nak pakai.. **teruknya!** sebelum kahwin kena kumpul skirt jenis labuh tu lah.. yang macam maxi skirt tu.. tapi plain ler.. buat pakai kat rumah.. kain jugak tu kan?? Cuma bukan berbatiklah.. hahahahah…. Yelah, kang kalau tidur rumah mak mertua, pakai je skirt labuh tu…..xder lah teruk sangat kan??? Muahahaha…

 

1 ulasan:

miszgarfien berkata...

hhahaha....seeppp!! ein pun x reti pakai kain batik...tak pernah ada pun...selalu gak kena marah, tp wat xtau je...x ada rasa nak pakai pun...hehe