8.2.13

terasa atau tersentap?

Tak semua orang faham apa kita rasa kan? kadang-kadang silap faham pulak tu.. lately saya dah jarang post any status kat FB.. sebelum ni saya jenis yang rajin update status kat fb.. tapi takdelah saya update semua apa yang saya buat.. kadang-kadang saya update untuk share ilmu...

bila saya post pasal kahwin.. majoriti mesti nak fikir saya nak kahwin.. yang mulut jahat pulak mesti nak keluarkan ayat cam ni "gatal nak kawin"... terguris jugak hati dengar perkataan macam tu.. tapi saya buat endah tak endah je.. lantak kau lah yer.. tak koser iolls nak layan.. 

bila tersentap atau tersinggung.. saya lebih prefer untuk berdiamkan diri.. kalau dulu ye, saya akan bersuara lantang untuk berdebat.. tapi tidak lagi sekarang.. I think because of my age now, perhaps. Or maybe I become more maturity now. Umur meningkat kena seiring dengan peningkatan yang baik-baik dalam hidup dan diri kita kan?

I was remembered when my age reach 20 years old, I’m the happiest person in this world. But now, when thinking of my age now.. I don’t feel happy again. Another 3 months plus nak cecah tangga 24tahun. Saya sedang fikir, apa yang saya dah buat selama hidup ni? Apa yang saya dah dapat capai selama ni? Apa yang saya nak buat for future. Ya Allah, I felt like nothing. Macam hidup sia-sia pun ada jugak.

Tapi, Alhamdulillah, umur 21 saya dapat pegang diploma. Umur 23 tahun saya ada kerjaya walaupun jawatan kecil tapi syukur sangat. Sebab tak ramai yang umur 23 tahun ada kerjaya kan? Walaupun kereta bukan asset sebab dia akan susut nilai every year, tapi saya mesti cakap yang kereta tu asset saya. Tu je harta yang saya ada buat masa ni. Dan, Alhamdulillah hidup makin bahagia makin mengenali siapa kawan dan siapa lawan. Tak semestinya yang suka kutuk kita tu lawan dan yang berkata baik depan kita tu kawan.

Saya menulis semua ni bukan untuk menunjuk. Ini kan ibarat diary saya. Saya minta maaf kalau ada yang terasa. 

Saya pernah cakap kan, yang saya teringin nak sambung belajar. Saya nak merasa pegang degree. Tapi saya masih tak yakin dengan kemampuan diri saya. Saya takut saya hanyut dan alpa dengan tugasan office. Saya harap dapat petunjuk untuk perkara ni.

Saya masih mencari sesuatu lagi dalam hidup ni. Saya rasa ada something missing but I still don’t know what it is.

1 ulasan:

Siti Safiyyah berkata...

betul tu.. sometimes orang mudah salah faham dengan apa yang kita katakan.. sebab bila kita membaca sesuatu status dekat fb misalnya, kita akan membaca dengan nada kita.. so ada kemungkinan untuk kita salah faham.. betul tak? :-)

semoga kamu dapat temui apa yang kamu sedang cari2 tu ye ^__^