5.3.13

Al-fatihah untuk perjuang negara...



Siapa sempat tengok siaran langsung pasal wira negara yang meninggal kerana mempertahankan Sabah? Saya memang tak sempat nak tengok.. saya exit Bukit Raja, Klang around 6.45pm.. dan jalan memang sesak habis.. saya rasa sebab ramai nak pergi ke Rantau Panjang, rumah Allahyarham Lans Koperal Mohd Azrul Tukiran.
 
Pagi semalam dengar radio HotFM mainkan lagu-lagu patriotic.. Ya Allah, sungguh tersentuh hati ni.. sayu dan hiba sangat.. saya tak dapat bayangkan macam mana nenek moyang kita berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan.. dan bagaimana mereka hidup di zaman jajahan bangsa asing? 



Lahad Datu baru diserang begini pun tersayat sangat hati.. apatah lagi kalau 1 Malaysia kena serang.. Allahuakbar!! Mintak dijauhkan lah..

Sebelum ni dengar lagu genre patriotic memang takde apa-apa effect kat saya.. now, I can feel it.. 

Buat ahli keluarga, tabahlah hadapi ujian ini.. seluruh rakyat Malaysia mendoakan kesejahteraan mereka di alam sana.. 

Mungkin ada yang bagi pendapat masing-masing pasal kenaikan pangkat kesemua polis yang meninggal.. pendapat saya, bagus dinaikkan pangkat.. sekurang-kurangnya pewaris mereka dapat sara hidup dengan pencen mereka.. kalau harapkan bantuan, saya rasa mungkin dalam masa setahun ni je orang akan tolong.. masa akan datang belum tentu lagi.. ada yang meninggalkan anak masih kecil, jadi perjalanan hidup mereka masih panjang lagi…


1 ulasan:

Chik Att berkata...

sama-sama kita berdoa ..