6.8.13

balik kampung hati-hati yer :)

saya tahu ramai yang akan bercuti esok.. ramai juga yang telah pulang ke kampung halaman. maklumlah, sekolah pun cuti jugak kan? berhati-hati eh korang. semoga selamat sampai ke destinasi masing-masing.

tiap-tiap tahun raya, time kemas rumah mesti ada timbul soalan. "ibu, kenapa kita takde kampung?" adik-adik suka tanya soalan yang dah tahu jawapan. yelah, sayu weyh hati tengok orang balik beraya. lagi-lagi rumah saya tingkat 3, kalau pandang ke bawah, kemain excited tengok orang tarik beg besar-besar. selalu kalau raya pertama tu, bila malam, turun bawah rumah dongak ke atas. rumah saya je berlampu. rumah lain nan hado. semua pulang ke kampung.

semalam saya mc.. jadi seharian kat rumah duk buat kuih raya.. dah 2 minggu buat kuih raya.. ibu tu baik sangat, pergi sedekah kat kawan-kawan dia.. mana nak ada kuih raya untuk rumah? sudahnya nanti saya kena buat jugak untuk rumah..kena pulun buat kuih 2 malam ni...



1 ulasan:

dilaella Ella berkata...

selamat hari raya :)