13.8.13

Raya Paling Meriah 2013

ramai lagi ke yang sambung cuti raya? saya semalam lagi dah kerja.. tahun ni tak minta cuti raya pun. yelah, dah dapat 4 hari berderet kan.

raya tahun ni alhamdulillah! lagi meriah dan bermakna dari tahun sebelum-sebelum ni. seronok sangat raya tahun ni!

nenek, parents and siblings!

raya pertama, pergi rumah nenek di jalan kapar. 10 minit je dari rumah saya. lepak kat situ sampai pukul 3 petang, gerak balik Pandan Indah pulak. ni rumah arwah atuk belah abah. Makcik saya duduk kat situ. lepas tu, Makcik ajak pergi beraya rumah atuk sedara. apa lagi! moh kita bersiap. hahahaha.. selalunya tahun-tahun lepas, dah sampai Pandan Indah, kiteorang duduk rumah sampai malam lepas tu balik Klang semula. 

 ibu di tengah-tengah antara kami.
gambar ni masukkan dalam FB, kemain ramai puji ibu nampak muda...


 siblings.
from right to left :
siti hajar & siti hawa & siti fatimah & siti maisarah & siti sahira

Raya ke-2 pula kami pergi ke Ipoh. Mak Ngah ajak ikut balik kampung. saya set je! hahaha.. lagi-lagi kami adik-beradik memang tak pernah pergi beraya kat kampung. seronok wei! jalan pergi tu tak berapa clear sangat. ada jem sana sini tapi alhamdulillah tak stuck setempat je. saya kalau drive tak suka jem yang stuck setempat kang mata mengantuk. pergi 4 buah rumah kat Ipoh. nama tempat nya saya lupa. insyaAlalh tahun depan saya nak pergi lagi.a Actually abah lahir kat Ipoh, masa dia umur 5 tahun macam tu atuk bawak pindah ke KL. tu yang jadi nya kami takde kampung. hehehe. takpe, nanti kahwin cari suami ada kampung yer! hahahaha :D kalau dapat ler.

 
posing di tangga rumah opah..



 
3 beradik di depan rumah opah.
kemain excited dorang ni sebenarnya.. 
 

 acah-acah cover album syawal 2013.

masa nak bertolak ke Ipoh tu, saya update status kat FB. sekali, Diba wechat tanya Ipoh kat mana? haruslah saya tak tahu kat man. kata pun follow mak ngah je. hahaha.. tapi selepas berbelas sms dengan Diba.. akhirnya!!! 


after 3 years kita tak jumpa sekali jumpa time raya!
time kasih lah kat Shahril yang jadi kameraman tak bertauliah..
si Diba ni makin kurus lah pulak.. segan nak amik gambar dengan dia..
tapi kena jugak amik, kenangan kata kau!
tahun depan kita jumpa lagi ye Diba..

raya ke-3 pulak, pergi rumah makcik saya kat Denai Alam, adik ibu. malam tu ibu pergi Putrajaya rumah kakak dia, tapi syaa tak ikut. saya pergi Meru raya rumah Aina sebab nak singgah ziarah Bell. Mak Bell , Pn Norliza Ahmad (Mantan Adun Selat Klang), meninggal dunia pada raya pertama. Al-fatihah.

Ahad pulak, pergi ke rumah sepupu saya di Ukay Perdana dan rumah makcik saya di Taman Kosas. 4 hari yang full with activities. minggu ni turn rumah saya pulak.

menu raya pertama semua saya masak sendiri, kuah lodeh, sambal sotong, nasi impit, rendnag ayam dan rendang daging. malangnya!! takde satu pun gambar makanan itu.. hewhewhew.. :D

Tiada ulasan: