14.8.13

nama saya

Dulu masa sekolah agama kan ada belajar Sirah. ada topik bab Hajar Aswad. kalau tak silap Ustaz cakap maksud Hajar Aswad ialah Batu Hitam. nama saya kan Siti Hajar, jadi saya macam tak boleh terima lah. balik rumah tanya abah. kenapa letak nama saya Siti Hajar? kalau translate jadi Siti Batu. hehehehe :D abah cakap, letak nama saya Siti Hajar bukan pasal Hajar Aswad tapi sebab kisah Siti Hajar ibu kepada Nabi Ismail.

tapi, saya memang tetap tak boleh terima masa tu. siap cakap kat abah, nanti dah besar nak tukar nama. siap pilih nama cantik-cantik lagi.sebab tu dulu saya tak suka orang panggil nama saya. hehehe.. keji tak perangai? lagi satu, masa zaman saya sekolah dulu famous dengan nama NUR.. jadi saya fikir, ni apasal pulak nama saya je siti ni..

dah besar, tak koser nak tukar nama. yelah, kang elok-elok tukar nama tapi orang still panggil dengan nama lama serupa tak payah kan?

berbangga je dengan apa yang kita miliki sebab tu semua anugerah Allah. nama tu satu doa, jadi nama yang baik tu insyaAllah doa yang baik untuk kita kan? think positive. 



 


Tiada ulasan: