28.8.13

Workout dan diet

Isnin dan Selasa lepas saya cuti. saje nak menghabiskan sisa annual leave. annual leave masih berbaki 8 hari lagi ni. Jumaat ni pun saya cuti, sebab nak pergi Terengganu dan Kuantan. hantar adik masuk Uni.

Minggu ni dah masuk sisa raya yang terakhir kan? so, jemputan open house pun dah berakhir. tapi raya kali ni memang hebatlah. weekend je langsung tak lekat kat rumah. beraya saje. sampai rumah je pukul 12malam.. hahahaha.. hebat tak? Ahad lepas saya balik rumah pukul 5 petang. balik tu terus baring, fuhhhh baru terasa penatnya badan.. bulan 9 pulak full dengan wedding invitation. Korang ni pakat ramai-ramai eh tamatkan zaman bujang tahun ni? rasa tertekan tau tengok wedding invitation yang banyak tu.. hehehehe

Tapi yang tak bestnya, semua kawan-kawan tegur tahap kegemukan badan saya ni.. touching tau.. memang nak kena diet sangat ni nampaknya. jadi cuti 2 hari kat rumah, asal petang je saya buat workout ikut video dari youtube. sepatutnya 30 minit exercise, tapi disebabkan saya ni "selalu" sangat exercise, buat 10minit je.. hahahaha.. gila penat kata kau! malam sambung lagi 10 minit.. hasil nya untuk hari rabu ni, urat kaki tegang! 

harap-harap kurang sikitlah lemak kat badan ni.. dan buat masa ni saya taknak google resepi ataupun blogwalking kat blog masak-masak.. kang kalau tergoda tengok makanan memang diet ke laut terus..

sekarang ni kurang kan makan nasi dan lebih kan makan sayur dan lauk pauk. harap-harap ada perubahan positif kat jarum penimbang.

Tiada ulasan: